"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ

Specialistsjuksköterskeprogrammet med inriktning mot hjärtsjukvård

Varmt välkommen till utbildning vid Umeå universitet, institutionen för omvårdnad! Vi önskar dig en givande studietid!

Så här börjar du

  • 1. Viktigt om antagningsbeskedet

    Det görs bara ett urval. Om du har blivit antagen och vill ha din plats eller vill stå kvar som reserv behöver du inte svara. Om du däremot inte längre är intresserad av din studieplats, är det väldigt bra att du så snart som möjligt lämnar återbud så att nästa sökande på tur kan få ett tidigt besked. Återbud gör du enklast via Mina sidor på Antagning.se

    Behöver du ansöka om stöd för funktionsnedsättning?

    Om du behöver stöd för funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan utbildningen börjar. Läs mer om vilket stöd du kan få och hur du ansöker på vår studentwebb.

     

    Fäll ihop
  • 2. Registrera dig på programmet

    Kursregistrering sker efter kursstart och sköts av personal på institutionen (självregistrering tillämpas inte för denna utbildning).

    Fäll ihop
  • 3. Börja programmet

    Måndag 28 augusti

    Tid: 10:00

    Plats: Canvas via Zoom

    Schemalänk publiceras här senast 30 dagar innan kursstart.

    Uppropet sker på Canvas via zoom och är obligatoriskt. Den som inte är med på uppropet förlorar sin utbildningsplats om inte särskilda skäl meddelats. Reserv kallas omedelbart.

    Logga in på lärplattformen Canvas på följande sätt:
    • Länk till kursplattformen: https://canvas.umu.se
    • Klicka på knappen Logga in med ditt Umu-id
    • Du omdirigeras nu till en central inloggning för Umeå universitet adfs.umu.se Här anger du ditt Umu-id och ditt lösenord (se information om Umu-id under "Aktivera Umu-id (användarkonto)" längre ned på sidan)
    • Du kommer nu till en kursöversikt där alla kurser som du är antagen till presenteras med varsitt kurskort
    • Klicka på kurskortet för aktuell kurs
    • Via frågetecknet och Hjälp längst ner till vänster i det blå fältet hittar du mer info om hur Canvas fungerar https://www.canvas.umu.se/courses/37

    Om du antagits till utbildningsplatsen men inte längre har för avsikt att studera ska du snarast registrera återbud på www.antagning.se/mina sidor. Meddelande om ditt återbud är viktigt och möjliggör att vi kan kalla reserv och någon annan person kan antas till utbildningsplatsen.

    Fäll ihop

Om programmet

  • Programmets upplägg

    Programmet är upplagt som distansstudier med ett antal kursträffar digitalt eller på kursorten. I undervisningen använder vi oss av lärplattformen Canvas. Får du problem vid inloggning på lärplattformen kan du kontakta vår support: support@omvardnad.umu.se. Tänk på att ange vilken utbildning det gäller samt dina kontaktuppgifter, så hjälper vi dig så fort som möjligt.

    Vid träffarna använder vi oss av det digitala mötesverktyget Zoom. Vidare information om Zoom finns i Canvas.

    Studierna kännetecknas av studerande aktivt lärarande/kunskapssökande och motsvarar halvtidsstudier. Programmet består under första året av nätburen undervisning och under andra året ingår förutom nätburen undervisning en till tre kursträffar på kursorten samt verksamhetsförlagd utbildning (VFU) i den norra regionen.

    Fäll ihop
  • Kurstider och kursträffar

    Under höstterminen 2023 ges två kurser på vardera 7.5 hp. Höstterminen startar 28 augusti och avslutas 14 januari 2024.

    Den första kursen i programmet “Vård vid ischemisk hjärtsjukdom, 7.5 hp inleds med ett nätbaserat upprop och kursintroduktion via Zoom, måndag 28/8 kl. 10.00-12.00, obligatorisk närvaro.

    Övriga kursträffar under första delkursen under höstterminen är planerade till kalenderveckor 35, 38 och 43.

    Den andra kursen “Vård vid arytmi 7.5 hp” inleds med ett nätbaserat upprop och kursintroduktion via Zoom, tisdag 31/10 kl. 10.00-12.00.

    Övriga kursträffar under andra delkursen under höstterminen är planerade till kalenderveckor 44, 47 och 02.

    Obligatoriska kursträffar för seminarier och individuella tentamen tillkommer. Utförligare information kommer att finnas i Canvas.

    Fäll ihop
  • Övrig information/Kontaktinformation

    För nätburet program eller kurs krävs tillgång till dator med internetuppkoppling via bredband eller till ett lärcentrum där motsvarande teknik kan nyttjas. För att du ska kunna delta i E–möten krävs att du har en webbkamera och ett headset.

    Hör gärna av dig om du har funderingar kring något som rör programmet/kurserna. Du använder då kontaktformuläret längst ned på sidan.

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Umu-id är ditt användarkonto. Det behöver du för att kunna registrera dig på utbildningen. När du är ny student får du automatiskt ett Umu-id, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Umu-id kommer du behöva när du ska:
    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor, uppgifter eller se dina resultat
    • kolla din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets wifi.

    För att få tillgång till ditt Umu-id behöver du gå igenom vår aktiveringsguide. Detta kan du göra en vecka innan terminsstart, men ofta går det att göra tidigare än så. Du får inget särskilt meddelande från oss när det är möjligt att aktivera ditt användarkonto.

    Jag vill aktivera mitt Umu-id.

    Om du får problem att logga in eller aktivera ditt Umu-id kontakta IT-supporten Servicedesk så får du hjälp.

    Fäll ihop
  • Beställ ditt Umu-kort

    När du är på något av våra campus kommer du behöva ett Umu-kort. Umu-kortet är personligt och fungerar som passerkort, kopieringskort och lånekort. Allt i ett. För att få tillgång till kortet måste du själv ansöka om det.

    Jag ansöker om Umu-kortet på en gång

    Fäll ihop
  • Sök stöd vid funktionsnedsättning

    Sök det pedagogiska stöd du har rätt till på direkten. Då är det fixat när terminen börjar och du bara vill komma i gång med utbildningen.

    Du kan få stöd om du till exempel har dyslexi, adhd eller nedsatt syn. Beroende på dina behov finns olika typer av stöd. Vanligt är att en får anteckningsstöd, längre skrivtid eller anpassning av sitt kursmaterial. Målet är helt enkelt att göra det lättare för dig att plugga på lika villkor.

    Följ länken för att lära dig mer om stödet och hur du ansöker.

    Fäll ihop
  • Fråga Infocenter om det krånglar

    Infocenter, möjligen de bästa vi har. De hjälper dig genom de första veckorna som ny student. Kanske behöver du hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokalerna eller snabbt stämma av med en studievägledare? Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare.

    Infocenter håller till i Universum, huset mitt på Campus Umeå. Det är bara att du hör av dig om något krånglar.

    Hitta till Infocenter (Mazemap)

    Infocenter ger hjälp och stöd

    Fäll ihop

Kontakta oss

Ditt meddelande skickas till Infocenter. Vid behov skickar de vidare till den person som är mer insatt i det som din fråga gäller.

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)