"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Se ditt schema och dina kurser
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Medarbetarwebb
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Se ditt schema och dina kurser
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Start
Forskning
Ledarskap, organisation och arbetsliv
Du är här:
Publikationer
Publikationer
2023
Ledarskap för lärares lärande: förstelärare som lärarledare
Akademiska avhandlingar vid Pedagogiska institutionen, Umeå universitet
, 129
Grimm, Frida
2022
A Methodological Blueprint for Developing Interventionist Educational e-research: the Case of the Digital Change Laboratory
Nordic Journal of Digital Literacy
, Universitetsforlaget 2022, Vol. 17, (2) : 135-145
Siljebo, Josef
2022
Början på allt - eller inget?: Johan Örestig gör en kritisk läsning av Graebers och Wengrows nya historia om mänskligheten
Röda Rummet
, (3) : 6-8
Örestig, Johan
2022
Leadership in swedish public organizations: a research review in education and care
Nordic Journal of Working Life Studies
Haake, Ulrika; Lindberg, Ola; Rantatalo, Oscar; et al.
2022
Made in Sweden? Configured digitalized school leadership practice
Journal of education policy
Siljebo, Josef
2022
Mejlväxling om det existentiella och politiska: Om Martin Hägglunds "Vårt enda liv"
Röda Rummet
, (1)
Johansson Wilén, Evelina; Örestig, Johan
2022
Motivating Police Reform Through Multimodal Sensegiving How Change Was Promoted Through Videos in the Swedish Police Reorganisation
Nordic Journal of Studies in Policing
, Universitetsforlaget 2022, Vol. 9, (1) : 1-18
Kihlberg, Robert; Rantatalo, Oscar
2022
Nordic research on gender equality in academic careers: a literature review
European Journal of Higher Education
, Routledge 2022, Vol. 12, (1) : 72-97
Silander, Charlotte; Haake, Ulrika; Lindberg, Leif; et al.
2022
Professional development in the Swedish police organization: Police officers' learning pathways
Human Resource Development Quarterly
, John Wiley & Sons 2022, Vol. 33, (4) : 339-359
Kohlström, Kirsi
2022
The policy instruments of digitalized school leadership practice: a Swedish example
Education and involvement in precarious times: Abstract book, NERA Conference 2022
, Reykjavik: University of Iceland 2022 : 178-179
Siljebo, Josef
2022
Through the Lens of Situated Learning and Levels of Scale: Theorizing Development of Remote Teaching and the Role of On-Site Facilitators
Journal of Digital Social Research (JDSR)
, Umeå University 2022, Vol. 4, (2) : 66-85
Siljebo, Josef; Pettersson, Fanny
2022
Who's got the power?: Unpacking three typologies of teacher practice in one-to-one computing classrooms in Finland
Computers and education
, Elsevier 2022, Vol. 178
Bergström, Peter; Wiklund-Engblom, Annika
2021
Criminal Investigation in Rural Areas: How Police Detectives Manage Remoteness and Resource Scarcity
Policing: A Journal of Policy and Practice
, Oxford University Press 2021, Vol. 15, (2) : 1352-1366
Rantatalo, Oscar; Lindberg, Ola; Hällgren, Markus
2021
Den mentala träningens väg in i polisutbildningen
Samverkan för framgång: 20 år med polisutbildningen i Umeå
, Umeå: Enheten för polisutbildning, Umeå universitet 2021 : 69-75
Bäck, Thomas; Karp, Staffan
2021
Distributed and Individual School Leadership Properties for Digitalization in Schools: a Policy Artifact Translation
ECER programmes, 2021
Siljebo, Josef; Lindberg, Ola J.
2021
En plats för oss: staten, klimatomställningen och den lokala demokratin
Provins
, Umeå: Norrländska litteratursällskapet 2021, Vol. 40, (2) : 53-56
Örestig, Johan
2021
Ett rop på (ömsesidig) hjälp: klimatrörelsen och återupprättandet av tron på kollektiv handling
Röda Rummet
, Göteborg: Socialistiska partiet 2021, (4) : 10-12
Örestig, Johan
2021
Excellence seekers, pragmatists, or sceptics: Ways of applying performance‐based research funding systems at new universities and university colleges in Sweden
European Journal of Education
, John Wiley & Sons 2021, Vol. 56, (2) : 307-324
Haake, Ulrika; Silander, Charlotte
2021
Exploring Visual Method in the Field of Educational Leadership: Co-creating Understandings of Educational Leadership and Authority in School Organisations
ECER 2021, European Conference on Education Research, Online, September 6-10, 2021
Grimm, Frida; Norqvist, Lars; Katarina, Roos
2021
Exploring visual method in the field of educational leadership: Co-creating understandings of educational leadership and authority in school organisations
Educational Management Administration & Leadership
Grimm, Frida; Norqvist, Lars; Katarina, Roos
2021
På gränsen till vänskap: ojämlikhetens betydelse i mötet mellan etablerade svenskar och nyanlända
Fronesis
, Malmö: Tidskriftsföreningen Fronesis 2021, (70-71) : 167-180
Bäckström, Hanna; Örestig, Johan
2021
[Recension] Emancipation After Hegel: Achieving a Contradictory Revolution
Örestig, Johan
2021
Reflexive sensegiving: An open-ended process of influencing the sensemaking of others during organizational change
European Management Journal
, Elsevier 2021, Vol. 39, (4) : 476-486
Kihlberg, Robert; Lindberg, Ola
2021
School leadership in a digitalized society: Reflections on the Use of a Survey Tool for Improving Educational Practice
ECER programmes
Siljebo, Josef; Holmgren, Tomas; Lindberg, J. Ola; et al.
2021
Sensemaking in detective work: the social nature of crime investigation
International Journal of Police Science and Management
, Sage Publications 2021, Vol. 23, (2) : 119-132
Hällgren, Markus; Lindberg, Ola; Rantatalo, Oscar
2021
Sociomaterial entanglement in one-to-one computing classrooms: exploring patterns of relations in teaching practices
Education Inquiry
, Routledge 2021, Vol. 12, (4) : 347-364
Meyer, Bente; Bergström, Peter; Wiklund-Engblom, Annika
2021
Tillbakablickar: Om människans natur, gränsväktare och gränsvarelser
Tidskriftsföreningen Fronesis 2021
Örestig, Johan
2021
To achieve gender equality in organisations: a Swedish case on an important aspect of educational leadership
Internationalisation of Educational Administration and Leadership Curriculum: voices and Experiences from the 'Peripheries'
, Bingley: Emerald Publishing Limited 2021 : 199-214
Haake, Ulrika
2021
Vännerna mot världen, för världen: introduktion till Deborah Nelson och Raymond Williams
Fronesis
, Malmö: Tidskriftsföreningen Fronesis 2021, (70-71) : 60-66
Örestig, Johan
2021
Vänskap
Fronesis
, 70-71
2021
Vänskapens olydiga rytm
Fronesis
, Malmö: Tidskriftsföreningen Fronesis 2021, (70-71) : 8-19
Örestig, Johan
2020
Att utbilda aspiranthandledare: samtalsfärdigheter som verktyg för självmedvetenhet och reflektion
Reflektion som professionsverktyg inom polisen
, Umeå: Enheten för polisutbildning, Umeå universitet 2020 : 143-155
Kohlström, Kirsi; Edlund, Mona
2020
Berättelser från polispraktiken: hur studenters upplevelser och erfarenheter kan bidra till utvecklingen av professionellt kunnande
Reflektion som professionsverktyg inom polisen
, Umeå: Enheten för polisutbildning, Umeå universitet 2020 : 100-110
Karp, Staffan; Rantatalo, Oscar
2020
Coronakrisen som systemkris: Kristeoretiska perspektiv på den pågående pandemin
Fronesis
Örestig, Johan
2020
Digitalization and digital transformation in schools: a challenge to educational theory?
Education in the North
, School of Education at the University of Aberdeen 2020, Vol. 27, (2) : 24-37
Siljebo, Josef
2020
Erfarenheter och effekter av reflektionsinriktad portfoliometod
Reflektion som professionsverktyg inom polisen
, Umeå: Enheten för polisutbildning, Umeå universitet 2020 : 53-63
Rantatalo, Oscar; Ghazinour, Mehdi; Padyab, Mojgan
2020
Forskning om reflektion inom polisen: en översikt
Reflektion som professionsverktyg inom polisen
, Umeå: Enheten för polisutbildning, Umeå universitet 2020 : 28-41
Rantatalo, Oscar; Karp, Staffan
2020
från polisutbildning till polispraktik: polisstudenters och polisers värderingar av yrkesrelaterade kompetenser
Akademiska avhandlingar vid Pedagogiska institutionen, Umeå universitet
, 126
Bäck, Thomas
2020
Gender and role models in the education of medical doctors: a qualitative exploration of gendered ways of thinking
International Journal of Medical Education
, IJME 2020, Vol. 11 : 31-36
Lindberg, Ola
2020
Police officers' perceptions of professional competence
Bäck, Thomas
2020
Police students' values of enduring and emerging competence areas in police education
The Making of a Police Officer: Comparative Perspectives on Police Education and Recruitment
, Routledge 2020 : 143-169
Karp, Staffan; Kohlström, Kirsi; Rantatalo, Oscar; et al.
2020
Produktivkrafternas skuggspel
Röda Rummet
, Göteborg: Socialistiska partiet 2020, (4-5) : 20-22
Örestig, Johan
2020
Reflektion som professionsverktyg inom polisen
Umeå: Enheten för polisutbildning, Umeå universitet 2020
2020
Reflektion som professionsverktyg inom polisen: var står vi och vart är vi på väg
Reflektion som professionsverktyg inom polisen
, Umeå: Enheten för polisutbildning, Umeå universitet 2020 : 174-183
Karp, Staffan; Rantatalo, Oscar
2020
Reflektion som verktyg för lärande i mental och fysisk förberedelse för polisyrket
Reflektion som professionsverktyg inom polisen
, Umeå: Enheten för polisutbildning, Umeå universitet 2020 : 79-89
Liljeholm Bång, Maria; Bäck, Thomas; Johansson, Annika
2020
The First Teacher as the Elephant in the Room: Forgotten and Hidden Teacher Leadership Perspectives in Swedish Schools
Research in Educational Administration and Leadership
, Dokuz Eylul University 2020, Vol. 5, (2) : 454-483
Grimm, Frida
2020
Tillbakavisar envisa myter om intelligens: [recension av] Smart - vad vetenskapen säger om intelligens
Respons : recensionstidskrift för humaniora & samhällsvetenskap
, (4)
Örestig, Johan
2020
Understanding technology use through multimodal layers: a research review
The international journal of information and learning technology
, Emerald Group Publishing Limited 2020, Vol. 37, (5) : 375-387
Schnaider, Karoline; Gu, Limin; Rantatalo, Oscar
2020
Upplevda reflexiva kompetenser i polisutbildning och yrkespraktik
Reflektion som professionsverktyg inom polisen
, Umeå: Enheten för polisutbildning, Umeå universitet 2020 : 42-52
Bäck, Thomas; Haake, Ulrika
2020
Varför en antologi om reflektion?
Reflektion som professionsverktyg inom polisen
, Umeå: Enheten för polisutbildning, Umeå universitet 2020 : 12-14
Karp, Staffan; Rantatalo, Oscar
DiVA
Sök vidare i DiVA
Senast uppdaterad:
2020-10-27