"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Publikationer

Här listas publikationer från forskargruppens medlemmar

Educare, Malmö University Press 2025, (2) : 75-101
Hjelmér, Carina; Rönnlund, Maria; Olausson, Anna
Journal of Vocational Education and Training, Routledge 2025, Vol. 77, (3) : 563-581
Rönnlund, Maria; Tollefsen, Aina
Nordic Journal of Studies in Educational Policy, Routledge 2025, Vol. 11, (1) : 1-3
Alexiadou, Nafsika; Larson, Anne; Varjo, Janne
Socialmedicinsk Tidskrift, Stiftelsen Socialmedicinsk tidskrift 2025, Vol. 102, (2) : 157-169
Löfgren, Curt; Hjelte, Jan; Ivarsson, Anneli; et al.
Educational review (Birmingham), Routledge 2025, Vol. 77, (3) : 731-749
Alexiadou, Nafsika; Holm, Ann-Sofie; Rönnberg, Linda; et al.
Nordic Journal of Educational History, Umeå University 2025, Vol. 12, (1) : 65-90
Kärnebro, Katarina; Buchardt, Mette
Nordic Journal of Vocational Education and Training, Linköping University Electronic Press 2025, Vol. 15, (2) : 138-158
Kristmansson, Per
Journal of education policy
Carlbaum, Sara; Lindgren, Joakim; Benerdal, Malin; et al.
European Early Childhood Education Research Journal
Rönnlund, Maria
European Educational Research Journal, Sage Publications 2025, Vol. 24, (4) : 411-429
Rönnlund, Maria; Öhrn, Elisabet; Beach, Dennis; et al.
Journal of Rural Studies, Elsevier 2025, Vol. 113
Rosvall, Per-Åke; Öhrn, Elisabet; Beach, Dennis; et al.
Lund: Studentlitteratur AB 2025
Porko-Hudd, Mia; Rosvall, Per-Åke; Westerlund, Stina
Nordic Journal of Vocational Education and Training, Linköping University Electronic Press 2025, Vol. 14, (4) : 50-71
Kärnebro, Katarina; Ledman, Kristina; Lindmark, Torbjörn; et al.
International Journal for Educational and Vocational Guidance, Springer 2024, Vol. 24, (2) : 269-287
Kekki, Miika; Linde, Jonna
Journal of Religious Education, Springer Nature 2024, Vol. 72 : 51-72
Osbeck, Christina; Kärnebro, Katarina; Lilja, Annika; et al.
Journal of Vocational Education and Training, Routledge 2024, Vol. 76, (3) : 684-703
Rosvall, Per-Åke; Nylund, Mattias
Scrutinising the nordic dimension in education: myths, realities, and integration efforts in Europe's nordic region, London: Routledge 2024 : 155-172
Rönnberg, Linda; Dobrochinski Candido, Helena Hinke
Compare, Routledge 2024, Vol. 54, (2) : 185-202
Alexiadou, Nafsika; Hjelmér, Carina; Laiho, Anne; et al.
Scandinavian Journal of Educational Research
Carlbaum, Sara; Rönnberg, Linda
Nordic Journal of Transitions, Careers and Guidance, 2025:6(1)
Lund, Stefan; Rosvall, Per-Åke
Förskolans expansion och marknadisering, Lund: Studentlitteratur AB 2024 : 75-97
Rönnberg, Linda; Benerdal, Malin; Carlbaum, Sara; et al.
Globalisation, Societies and Education, Routledge 2024, Vol. 22, (2) : 172-183
Holm, Ann-Sofie; Carlbaum, Sara; Rönnberg, Linda
Critical Policy Studies
Lindgren, Joakim; Benerdal, Malin; Carlbaum, Sara; et al.
Critical Studies in Education, Routledge 2024 : 1-19
Hall, Jeffrey B.; Møller, Jorunn; Rönnberg, Linda
Journal of Youth Studies, Routledge 2024, Vol. 27, (9) : 1358-1375
Rönnlund, Maria; Tollefsen, Aina
Oxford research encyclopedia of education
Lundahl, Lisbeth
Effects of internationalization in teacher education, Landau: Verlag Empirische Pädagogik 2024 : 169-191
Alexiadou, Nafsika; Filippou, Kalypso; Vu, Mai Trang
European Journal of Mathematics and Science Education, Eurasian Society of Educational Research 2024, Vol. 5, (1) : 13-26
Wiberg, Marie; Laukaityte, Inga; Rolfsman, Ewa
European Journal of Education, John Wiley & Sons 2024, Vol. 59, (4)
Rambla, Xavier; Alexiadou, Nafsika
Education Inquiry, Routledge 2024, Vol. 15, (1) : 63-84
Carlbaum, Sara; Lindgren, Joakim; Benerdal, Malin; et al.
European Journal of Higher Education, Routledge 2024, Vol. 14, (2) : 249-266
Alexiadou, Nafsika; Kefala, Zoi; Rönnberg, Linda
Frontiers in Education, Frontiers Media S.A. 2024, Vol. 9
Laukaityte, Inga; Rolfsman, Ewa; Wiberg, Marie
Education Inquiry, Routledge 2024, Vol. 15, (1) : 1-10
Carlbaum, Sara; Rönnberg, Linda
Education Inquiry, Routledge 2024, Vol. 15, (1) : 11-29
Carlbaum, Sara; Rönnberg, Linda
Nordic Journal of Transitions, Careers and Guidance, Stockholm University Press 2023, Vol. 4, (1) : 57-70
Rosvall, Per-Åke; Eshaghbeigi-Hosseini, Mahtab
Undervisning idag och för framtiden: medborgarbildning på gymnasieskolans yrkesprogram, Umeå: Umeå universitet 2023 : 63-65
Ledman, Kristina; Knekta, Eva; Kärnebro, Katarina; et al.
Lund: Studentlitteratur AB 2023
Lundahl, Lisbeth; Lindgren, Joakim; Rosvall, Per-Åke; et al.
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 205-237
Sundelin, Åsa; Rosvall, Per-Åke
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 165-203
Lindgren, Joakim; Lundahl, Lisbeth
Undervisning idag och för framtiden: medborgarbildning på gymnasieskolans yrkesprogram, Umeå: Umeå universitet 2023 : 1-11
Ottander, Christina; Knekta, Eva; Kärnebro, Katarina; et al.
European Educational Research Journal, Sage Publications 2023, Vol. 22, (6) : 852-869
Alexiadou, Nafsika; Rambla, Xavier
Undervisning idag och för framtiden: medborgarbildning på gymnasieskolans yrkesprogram, Umeå: Umeå universitet 2023 : 13-24
Knekta, Eva; Ledman, Kristina; Kärnebro, Katarina; et al.
Comparative Education, Routledge 2023, Vol. 59, (1) : 18-37
Högberg, Björn; Lindgren, Joakim
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 23-34
Lundahl, Lisbeth; Lindgren, Joakim
Religioner, livsåskådningar och etik: för lärare årskurs 4-9 och gymnasiet, Malmö: Gleerups Utbildning AB 2023 : 187-197
Sporre, Karin; Osbeck, Christina; Kärnebro, Katarina; et al.
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 63-84
Lundahl, Lisbeth
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 85-99
Rosvall, Per-Åke
Att komma vidare: introduktionsprogram som stöd för unga i riskfyllda övergångar, Studentlitteratur AB 2023 : 121-141
Rosvall, Per-Åke
Senast uppdaterad: 2022-08-17