Information till studenter och medarbetare med anledning av covid-19 (Uppdaterad: 3 april 2020)

Hoppa direkt till innehållet
printicon

Forskarskolan inom det utbildningsvetenskapliga området (FU)

Forskarskolan inom det utbildningsvetenskapliga området (FU) drivs av Lärarhögskolan och inkluderar forskarstuderande och handledare från hela universitetet. Forskarskolan inom det utbildningsvetenskapliga området (FU) verkar för att skapa en kreativ och sammanhållen forskarutbildningsmiljö i utbildningsvetenskap vid Umeå universitet.

Forskarskolans verksamhet är öppen för alla forskarstuderande vid Umeå universitet som intresserar sig för utbildningsvetenskaplig forskning. Om du är doktorand och bedriver forskning av relevans för det utbildningsvetenskapliga området är du och dina handledare därför hjärtligt välkommen att delta i forskarskolans arrangemang.

Om forskarskolan
Om forskarskolan

Information om forskarskolan och ledningsgruppen

Doktorandprojekt vid forskarskolan
Doktorandprojekt vid forskarskolan

Läs mer om pågående eller avslutade doktorandprojekt

För forskarskolans doktorander
För forskarskolans doktorander

Här hittar du som är doktorand vid FU information om aktuella kurser, lärplattformar mm

De senaste nyheterna

Att räkna med alla elever
Att räkna med alla elever

Ny avhandling ger kunskap om förskoleklasslärares förmåga att följa elevers lärande i matematik.

Vilka kompetenser behöver en polis?
Vilka kompetenser behöver en polis?

Thomas Bäcks avhandling visar hur polisstudenter och yrkesverksamma poliser värderar kompetenser inom yrket.

Nyheter

22 doktorander till Forskarskolan i utbildningsvetenskap
Publicerad: 27 feb, 2020

Sök senast den 27 mars!

Att räkna med alla elever
Publicerad: 01 apr, 2020

Ny avhandling ger kunskap om förskoleklasslärares förmåga att följa elevers lärande i matematik.

Digital lek i förskolan - möjligheter och utmaningar
Publicerad: 30 mar, 2020

Ny avhandling om förskollärares erfarenhet av att använda surfplattor i undervisningen.

Ett smalare kunskapsbegrepp utmanar bildämnet
Publicerad: 13 jan, 2020

Ny studie undersöker vilka normer och värderingar som skapas och reproduceras i bildundervisning.