Publicerad: 2019-10-02

Besök av framstående alumn

NYHET Fredag 4 oktober får Handelshögskolan besök av Helena Helmersson, COO på H&M, som en del av Handelshögskolans 30-årsfirande. Helena är en av våra mest framstående alumner. Hon har gjort en yrkesresa inom H&M med roller som global hållbarhetschef, global produktionschef och är sedan ett år tillbaka i Sverige igen i rollen som COO.

2019 utsågs hon till Influential Leader av AACSB vars pris kommer att delas ut i samband med fredagens föreläsning.

2014 utsågs hon till näringslivets mäktigaste kvinna av tidningen Veckans affärer.

Föreläsningen

Helena kommer att tala en timme under rubriken ”Ledarskap i en föränderlig värld” med innehåll rörande H&M:s resa, status idag, trender idag och transformationsbehov i branschen.

Paneldiskussion

Efter föreläsningen blir det en paneldiskussion på 30 minuter om framtidens handel tillsammans med Helena, Marlene från eXpression Umeå med projektet Future Retail Lab och Jenny Ferry från cykelklädesföretaget Sigr.

När: Fredag 4 oktober kl.13:15-15
Var: Hörsal G, Humanisthuset