Publicerad: 2014-10-02

Branschdag med fokus på idrott, prestation och hälsa

NYHET Tränarprogrammet vid Idrottsmedicinska enheten, Idrottshögskolan, inbjuder till en inspirerande branschdag fylld med information om tränarprogrammet samt inspirationsföreläsningar med externa aktörer den 18 november.

Tisdagen den 18 november arrangerar avgångsstudenterna på Tränarprogrammet vid Idrottsmedicinska enheten, Idrottshögskolan, en branschdag. De inbjuder dig som vill utveckla dig själv och din verksamhet till en halvdag fylld med information från Tränarprogrammet, inspirationsförläsningar med externa aktörer samt diskussioner - allt med fokus på idrott, prestation och hälsa.

Under dagen kommer utbyten av kunskap, erfarenheter och ny psykologisk synvinkel på träning och hälsa ges från spetskompetenser inom idrottspsykologi, fysiologi och medicin. Till branschdagen är Michael Svensson, Jonas Lissjanis och John Jansson inbjudna som inspiratörer.
Michael Svensson, universitetslektor vid Institutionen för samhällsmedicin och rehabilitering - idrottsmedicinska enheten, är grundare av Tränarprogrammet och Fysiometrics AB. Michael är idrottsfysiolog med fokus på effekter av träning och nutritionsstrategier på muskelfunktioner.
Jonas Lissjanis, utbildningschef på Exceed Performance AB och aktiv som Strenght and Condition Coach för individuella ishockeyspelare på elitnivå. Jonas har ansvarat för fysträningen för Huddinge Hockeys A-lag.
John Jansson, universitetslektor vid Institutionen för psykologi, ingick som psykologisk coach i ledarteamet för det framgångsrika J-20 laget i ishockey som vann VM-guld år 2012.

Studenter på Tränarprogrammet vid Umeå universitet kan efter avslutade studier arbeta som professionell tränare inom elit- och breddidrotten, träningsexpert och utbildare inom hälso- och fitnessbranschen eller som utvecklare av idrottsteknologi. Syftet med branschdagen är att öka kommunikationen mellan Tränarprogrammet och arbetsmarknaden, att få möjlighet att lyfta fram vad tränarprogrammet kan göra för olika verksamheter samt öppna upp vägar för nya idéer och samarbeten.

Anmälan sker till tranarprogrammet.umu@gmail.com senast den 7 nobember.

Program och anmälan anmälan till branschdag arrangerad av Tränarprogrammet vid Idrottsmedicniska enheten, Idrottshögskolan i Umeå

Redaktör: Anna-Karin Eriksson