Publicerad: 2021-09-17

Change the game 2021

NYHET Under dagarna 21-24 september arrangeras den åttonde upplagan av det årliga eventet Change the game som sätter rörelserikedom i fokus.

Idrottshögskolan är en av samarbetsparterna i det unika projektet Change the game som funnits sedan år 2014. Change the game är ett kunskapscentrum som vill bidra till en hållbar samhällsutveckling genom rörelserikedom.

En hållbar värld med rörelserikedom – från praktik till vision

Change the game har samlat innovatörer, världsledande experter och passionerade ledare som använder rörelserikedom för allt från social innovation till att göra människor mer slitstarka och spirande. Årets digitala konferens kommer att ge dig både insikter och praktiska övningar samt exempel på lyckade projekt. Tillsammans hittar vi nya vägar för att kunna utveckla samverkan, aktiviteter och miljöer. För hållbara samhällen, verksamheter och liv.

Tre olika spår

• Tisdag 21/9: introduktion och inspirationspass
    (denna dag är kostnadsfri för alla).

• Onsdag 22/9: Samverkan och samhällsutveckling
  • Torsdag 23/9: Aktiviteter
  • Fredag 24/9: Miljöer och anläggningar

Konferensen arrangeras i plattformen Coeo som även ger dig möjligheter till kontakt med övriga deltagare.

Presentatörer och paneldeltagare

Du kan välja och vraka bland internationella, nationella och lokala talare, ta del av nya insikter och praktiska tillämpningar.

Bland de internationella talarna finns Elle Beate Hansen Sandseter (Norge), Dean Dudley (Australien), Dean Kriellaars (Kanada), Margret Whitehead (Storbritannien) John Cariney (Kanada), Tom Jones (Kanada) och Veronique Richard (Kanada). Bland de nationella talarna finns bland annat Per Nilsson, rektor på Gymnastik- och Idrottshögskolan i Stockholm (GIH), professor i pedagogik och ordförande för Regeringskansliets Kommitté för främjande av ökad fysisk aktivitet.

Bland de lokala talarna finns bland annat Apostolos Theos och Louise Davis, forskare inom Idrottshögskolans forskningsnätverk. Pernilla Eriksson, områdeschef för Idrottshögskolan, är en av konferensens två moderatorer.