Publicerad: 2021-10-06

FemHum arrangerar symposium

NYHET I november arrangeras symposiet Humor och makt för att ge forskare från olika discipliner med intresse för humor möjlighet att diskutera forskning och knyta kontakter. Arrangörer är humorforskargruppen FemHum (feministiska humorforskare).

Alla som forskar om humor med ett maktperspektiv kan anmäla sitt bidrag: presentera forskningsidéer och forskningsprojekt, arrangera workshops eller annat relaterat till temat. Varje presentation får vara 15 minuter med lite extra tid för frågor. Det finns också möjlighet att delta utan att bidra med en egen presentation.

Tema: Humor och makt
Datum: 29–30 november. Lunch–lunch.
Plats: Zoom
Keynotes: Anna Gradin Franzén, lektor, och Richard Jonsson, professor, vid Stockholms universitet
Länk till anmälan

Länk till program

Varmt välkomna önskar FemHum!

Vid frågor kontakta Hanna Söderlund, Språkstudier

Inbjudan som pdf