Publicerad: 2014-12-19

Frågor inför terminsstart?

NYHET Vad kan vara bra att hålla koll på och hinna ordna innan terminen börjar? Och var vänder du dig om du har frågor? Här hittar du som har anmält dig värdefull information inför dina studier.

Oavsett vilka frågor du har som rör universitetet kan du vända dig till Infocenter. Behöver du till exempel studievägledning eller har frågor om antagning kan du vända dig hit. Infocenter svarar på telefon och kontaktformulär under alla vardagar kl. 8.00–16.30.

Allt du behöver inför dina studier

När du har blivit antagen kommer du att få ett välkomstbrev från den institution som ansvarar för utbildningen. I välkomstbrevet hittar du uppgifter till utbildningens kontaktperson. Där finns också information om var, hur och när du ska registrera dig, var undervisningen kommer att vara och annat som du behöver veta för att börja på utbildningen.

Lista på bra saker att hålla koll på inför utbildningsstart

Infocenter

Hitta ditt välkomstbrev