Publicerad: 2015-10-08

Genusforskarskolan söker samarbete

NYHET Genusforskarskolan söker just nu samarbeten med andra institutioner för att anställa doktorander. Vill er institution samarbeta med oss är det dags att skicka in intresseanmälan - senast 26 oktober

De institutioner som Genusforskarskolan samarbetat med har varierat över åren. Genusforskarskolans unika tvärvetenskapliga arbetsmetod är populär och uppskattad av doktorander så väl som institutioner. Som doktorand har man en dubbel hemvist - i det ämne vid Umeå universitet där de disputerar samt i Genusforskarskolan.

Genusforskarskolan och ämnesutbildningen integreras till en sammanhållen forskarutbildning vilket regleras genom ett skriftligt samarbetsavtal och en individuell studieplan och projektet måste ha en tydlig genusvetenskaplig profil.  Just nu är över 30 doktorander anslutna till Genusforskarskolan och sedan 2006 har över 40 doktorander disputerat.

Genusforskarskolan erbjuder doktoranderna kurser, seminarier, internat och handledning. Vill du veta mer om möjligheten till samarbete vänligen kontakta Annelie Bränström-Öhman

Intresseanmälan för samfinansiering

Redaktör: Emma Skog