Publicerad: 2023-02-20

Grupprum och resursrum nu även på Konstnärligt campus

NYHET När biblioteket på Konstnärligt campus nu har flyttat till nya och större lokaler finns det även plats för både grupprum och resursrum för läs- och skrivstöd.

Text: Susanne Sjöberg

Att kunna boka ett grupprum på biblioteket är efterlängtat av studenterna på Konstnärligt campus. Det finns tre grupprum men utöver det även ett flertal studieplatser i biblioteket. Nytt är också det resursrum som finns för den som behöver en extra lugn studiemiljö eller anpassningar vid läsande och skrivande. Rummet innehåller en dator med hjälpprogram, till exempel rättstavningsprogram, förstoring av text samt talsyntes. Om du redan nu har behörighet till resursrummen på Universitetsbiblioteket kan du också boka resursrummet på Konstnärligt campus.

Kontakta biblioteket för information hur du får tillgång till resursrummen

Boka grupprum