Publicerad: 2020-09-28

Hälsa på campus 9 september - ett lyckat arrangamang

NYHET Idrottshögskolan vill rikta ett varmt tack till alla medspelare och deltagare som bidrog till att den sjätte upplagan av Hälsa på campus, den 9:e september 2020, blev en härlig och lärorik dag!

Det Covid-anpassade programmet lockade drygt 1500 anställda och studenter att prova alltifrån friluftsvandring, tyngdlyftning, plocka svamp, spela padel till att delta i aktiviteter online.

Ett extra tack riktas till Hälsa på campus referensgrupp samt de institutioner och enheter som bidragit till projektets utveckling.

DIG I FOKUS

Umeå Universitet är en arbetsplats där medarbetarnas och studenternas hälsa står i fokus, därför erbjuder Hälsa på campus dig kostnadsfria aktiviteter och föreläsningar en gång per termin.

Syftet med Hälsa på campus är att få så många som möjligt i rörelse samt inspirera och motivera till ett aktivt liv, både fysiskt och socialt.

Hälsa på campus ambition är att erbjuda friskvård för alla, därför undrar vi vad just du skulle gå igång på?

SAMVERKAN

Hälsa på campus är ett prestigelöst samverkans-projekt där alla inblandade är vinnare. Det är alltid gratis, både att delta och medverka som aktör. Win-win för alla!

Genom åren har samarbete skett med Umeås föreningsliv, ett flertal av universitets institutioner, enheter och program, IKSU, Umeå kommun, företagshälsovården Feelgood, studentkårerna, Den svenska klassikern, SJ och många fler.

Hälsa på campus välkomnar alltid nya samarbeten. Hur kan just din institution/enhet medverka?

16 FEBRUARI 2021

Sedan januari 2020 är Hälsa på campus ett ordinarie inslag på Umeå universitet och återkommer varje fettisdag på våren och onsdag vecka 37 på hösten. Nästa Hälsa på campus går av stapeln tisdag den 16 februari 2021.

Vad vill du uppleva, testa, ta del av, lära mer om eller lyssna till framöver? Ta chansen och påverka nästa program, hör av dig:

halsapacampus@umu.se

Hälsa på campus (webbsida och kontaktuppgifter)

eller via Facebook.