Publicerad: 2020-06-02

Handelshögskolans Alumnistiftelses pris 2020

NYHET Årets pristagare är Javier Jo Mai, student vid Masterprogrammet i Finansiering.

Årets mottagare av Handelshögskolans Alumnistiftelses pris, Javier Jo Mai.

Handelshögskolans Alumnistiftelses stipendium om 10 000kr delas ut i samarbete med Swedbank. För att komma ifråga som stipendiat ska stipendiaten ha arbetat för att: "främja utveckling och kvalitet vad gäller utbildning och forskning vid Handelshögskolan vid Umeå universitet" och/eller "främja Handelshögskolans studenters utbildning och utveckling".

Årets pristagare Javier Jo Mai har visat stort engagemang för att driva internationalisering inom studentorganisationen HHUS genom sin roll som Board advisor, vilket bidragit till en mer inkluderande miljö för internationella studenter vid Handelshögskolan.

Javier har även aktivt deltagit i vidareutvecklingen av HHUS Business Week med svenska och internationella företagsbesök.

Javier om priset; ”Vi har alla historier att berätta, och i år är jag tacksam för att dela min berättelse för denna utmärkelse med alla som stöttade mig under resan. Jag är mycket tacksam för att vara mottagaren av årets Alumnistiftelses pris. Med denna utmärkelse vill jag fortsätta att stärka min berättelse och inspirera framtida mottagare att bidra med att lägga nästa sten till vägen för en ljusare framtid för kommande generationer.”

Sagt om Javier av andra studenter: "Jag tycker att Javier under sin tid inom studentorganisationen HHUS inte bara bidrog till en ökad inkludering utan också för att främja värdet av olika värderingar, något som levt vidare även efter Javier lämnade sin roll."

”När det gäller studierna är Javier väldigt engagerad i utbildning och strävar verkligen att gå längre och hjälpa medstudenter på vägen. Han är social och inte rädd för att utmana människor mot öppenhet för att acceptera andra kulturer. Jag hade möjlighet att arbeta med honom för ett projekt som heter Business Week inom HHUS.”