Publicerad: 2022-02-04

Hybridföreläsning om evenemangssäkerhet

NYHET Gästföreläsning både på plats och distans. Studenter vid Programmet för kulturentreprenörskap fick lära sig om evenemangssäkerhet från eventbolaget Humpab.

Text: Jonas Vågström

Pandemin har påverkat vardagen på universitetet på många olika sätt, utbildning på distans har blivit vanligare och det har varit svårare att anordna traditionella gästföreläsningar. Detta har med tiden gett uphov till en ny typ av hybridföreläsningar som hålls både på plats och på distans via zoom.

En del av vardagen

På Programmet för kulturentreprenörskap har det blivit en del av vardagen. Under den senaste terminen har varje undervisningstillfälle getts i hybridversion, något som underlättats av fysiska zoom-rum som finns tillgängliga och utökade möjligheter att låna tekniskutrustning.

Konsten att arrangera säkert

I torsdags kunde studenter vid programmet ta del av en gästföreläsning med Kristoffer Bäckström och Erik Rahm från eventbolaget Humpab som föreläste om hur du planerar ett event och vad som är viktigt att tänka på ur säkerhetssynpunkt. Något som just nu är mer aktuellt än någonsin då de rådande restriktionerna plockas bort den 9 februari.

Du kan läsa mer om studenterna från Programmet för kulturentreprenörskaps vardag inom programmet på deras blogg - Kulturentreprenoren

Mer information om programmet hittar du här - Programmet för kulturentreprenörskap