Publicerad: 2016-10-17

Idrottsstudenter ges möjlighet att medverka i IKSU innebandys Sportscamp

NYHET IKSU innebandy Sportscamp, ett allsidigt och utvecklande läger tillsammans med Change the game, under höstlovet V.44 och söker dig som läser en idrottsrelaterad utbildning eller är elitidrottsstudent vid Umeå universitet som vill vara behjälplig till barngrupperna eller leda särskilda pass under dagen.

Under dagarna 31/10 till 3/11 arrangerar IKSU innebandy sin Sportscamp, ett allsidigt och utvecklande läger tillsammans med Change the game där fokus ligger på sport, träning, gemenskap, glädje och upplevelser.

IKSU innebandy söker inspirerande ledare som kan vara behjälpliga till barngrupperna eller leda särskilda pass under dagen.

Ett pass som ledare behövs till är ett kompispass där SISU har en övningsbank som kan användas och välja övningar i från. Du/ni får ansvaret för passet som ska genomföras en gång/per gupp under dagen. Det kan också vara att delta under drop-in/drop-out (första och sista passet varje dag) där vi håller i Helsingfors och gör aktiviteter inspirerade av Change the game.

Uppdraget genomförs helt ideellt. IKSU tillhandahåller gratis lunch och utfärdar ett arbetsintyg efter dagen som visar på det engagemang ni visat. Förutom detta är aktivitetsdagen ett tillfälle att visa framfötterna inför det kommande arbetslivet, knyta kontakter och på en bra inblick i hur idrottsevenemang och -projekt som dessa går till i praktiken.

Vid intresse kontakta Carolie Eklund, IKSU.

Inbjudan: IKSU innebandys Sportscamp

Redaktör: Anna-Karin Eriksson