Publicerad: 2020-09-25

Minor Field Studies - gör ex-jobb utomlands med stipendium!

NYHET Minor Field Studies är ett stipendium som gör det möjligt för dig som sistaårsstudent på kandidat-, magister- eller masternivå att utföra ditt examensarbete utomlands. Med stipendiet kan du åka till ett låg- eller medelinkomstland för att samla material till din uppsats eller examensarbete.

Text: Elizabet Westerlund

Du som studerar sista året på kandidat-, magister-, och masterprogram vid Umeå universitet (oavsett ämnesområde) har möjlighet att ansöka om stipendium för Minor Field Studies (MFS).

Stipendiet på 27 000 kr ger dig möjligheten att åka till ett låg- eller medelinkomstland för att samla material till din uppsats eller examensarbete. Fältstudien ska pågå mellan 8 och 26 veckor. Ansökningsomgången inför våren 2021 stänger den 15 november.

Webbinarier

I oktober håller vi två webbinarier där du kan lyssna till inspirerande berättelser från tidigare MFS-stipendiater och få mer information om MFS.

Observera att i nuläget kommer vi endast att kunna göra en preliminär bedömning av ansökningarna vilket innebär att du som är kvalificerad kan ha möjlighet att få ett stipendium om situationen med Covid-19 skulle förändras.

Du hittar uppdaterad information om stipendiet på webbsidan för Minor Field Studies.

Fältstudier i Kenya

Ornella berättar om Women's Empowerment: en studie om empowerment's påverkan på kvinnors självkänsla.