Publicerad: 2019-10-21

Möt Jörgen Ivarsson - supportansvarig vid UPL

NYHET Tre korta frågor till Jörgen Ivarsson, supportansvarig vid UPL.

Vad gör du på UPL?

Jag jobbar som supportansvarig för Umeå universitets e-lärandesystem. Dessa inbegriper universitetets lärplattformar Cambro och Moodle, e-mötestjänsten Zoom, videotjänsten UmU Play och textmatchningssystemet Urkund. Förutom att arbeta med support tillsammans med mina kollegor, håller jag också i utbildningar och workshops för e-lärandesystem. Utöver det har jag ett nära samarbete med ITS utvecklare som är teknikleverantörer till några av systemen.

Tre roliga saker med ditt jobb?

• Jag har ett mycket roligt och omväxlande jobb. Jag får träffa lärare som behöver utbildning och support. Jag får också jobba med IT-utvecklare för att förbättra produkterna och tillmötesgå användarnas behov.
  • I mitt arbete får jag nytta av min dubbla utbildningsbakgrund, dels som pedagog, men också som tekniker.
  • Jag arbetar inom ett spännande område där det hela tiden händer något nytt. Jag tror inte att jag har haft en tråkig dag på jobbet sedan jag började på universitetet 2005.

Vilken är din nästa utmaning på jobbet?

Nästa stora utmaning blir nog införandeprojektet för lärplattformen Canvas. Det kommer att finnas ett stort behov av både utbildning och support. Det känns bra med ett stort nationellt nätverk, där vi kan ta del av erfarenheter från andra lärosäten som börjat använda Canvas.

Vem är Jörgen Ivarsson

Utbildning

Mediaingenjörsprogrammet, Umeå Universitet.
Fritidspedagog, Umeå Universitet.

Tidigare anställning

Centrum för utbildningsteknik, Umeå Universitet.

Min nästa utmaning privat?

Att komma igång med landsvägscyklingen igen.

Supportansvarig e-lärande

Jörgen Ivarsson