Publicerad: 2016-04-26

Motiverad till motivation

NYHET Workshopen "Motiverad till Motivation”ger dig som elitidrottare vid Elitskidcentrum (ESC), Orienteringens utvecklingscentrum (OUC) samt Friidrottens prestationscentrum (FPC) förhållningssätt att veta vad som motiverar dig och hur du kan hantera upp och nedgångar i ditt idrottande. Afsaneh Moharer, leg psykolog med inriktning mot idrott och hälsa, leder en praktisk workshop tisdagen den 3 maj.

En idrottares vardag är full av prövningar och utmaningar. Stora träningsmängder, skador, tävlingar, resor, familj, vänner, skola/arbete etc. bildar tillsammans den livsstil som många idrottare har. Många som ser på det utifrån undrar ofta helt oförstående varför man vill ha det så. Svaret finns delvis i begreppet motivation.

Den 3 maj håller Afsaneh Moharer, leg psykolog med inriktning mot idrott och hälsa, en workshop för elitidrottsstudenter vid Elitskidcentrum, Friidrottens prestationscentrum samt Orienteringens utvecklingscentrum. Du som student får möjlighet att utforska vad som driver dig att hålla på med din idrott. Afsaneh har tidigare jobbat med idrottspsykologiska uppdrag bla mot Sveriges Paralympiska kommitté, nu är hon bland annat kliniskt verksam på Psykologmottagningen.

Workshop-innehåll

• Vad är motivation?
  • Vad motiverar mig?
  • Hur kan jag påverka min motivation?
  • Vad kan jag göra om jag “tappar” min motivation?

När: Tisdag 3 maj
Tid: 18:00 - 20:00
Lokal: Bryssel, IKSU Sport

Föreläsningen är kostnadsfri och vänder sig till dig som är student vid ESC, FPC samt OUC.

Anmälan

Anmälan skickas senast den 29 april till Anna-Karin Eriksson, enhetsadministratör vid Idrottshögskolan. Begränsat antal platser, först till kvarn…

Motiverad till motivation

Redaktör: Anna-Karin Eriksson