Publicerad: 2014-03-17

Nu kan du anmäla dig till höstens utbildningar

NYHET Vill du studera i höst? Nu har anmälan till höstterminen öppnat. Vi har ett stort utbud program och kurser som spänner över alla utbildningsområden. En nyhet för i år är civilingenjörsprogrammet i bioresursteknik.

Läs ett av våra 90 program på grundnivå eller forma din egen utbildning genom att läsa fristående kurser. Du som har en kandidat- eller yrkesexamen på minst 180 högskolepoäng kan fortsätta med en magister, master eller annan påbyggnadsutbildning.

Du kan läsa på distans eller över Internet. Och har du inte möjlighet att studera i Umeå kan du välja en utbildning som ges på en annan ort– Umeå universitet bedriver utbildning i Skellefteå, Örnsköldsvik, Kiruna och Lycksele samt på andra platser i Norrland.

Se alla utbildningar.

Sista anmälningsdag är den 15 april. Du anmäler dig på antagning.se.

Redaktör: Kristina Forsman Lindmark