Publicerad: 2020-11-12

Pedagogiskt mentorsprogram i Universitetsläraren

NYHET Tidningen Universitetsläraren publicerade en artikel om Umeå universitets pedagogiska mentorsprogram i oktober 2020. I artikeln står det att läsa att en lyckad pilotomgång nu blivit permanentad.

I Universitetslärarens artikel möter vi Katarina Winka, UPL, som var en av kursledarna för mentorskursen under pilotomgången. Vi möter också Per-Olof Ågren, informatik, som var mentor under pilotomgången men som nu klivit in som kursledare istället för Katarina.

Pilotomgången hade sju mentorer och sju adepter. Årets omgång har tolv mentor- och adeptpar. Förhoppningen är att skapa en pool av pedagogiska mentorer, som personer i början av sin lärarkarriär kan få tillgång till, säger Per-Olof Ågren i artikeln.