Publicerad: 2019-05-13

RiseB:s uppsatspris tilldelas studenter vid Högskolan i Gävle

NYHET RiseB:s årliga uppsatspris i Hållbarhet och Företagsetik tilldelas Adam Lindh och Cecilia Persson, Högskolan i Gävle. Grattis!

Uppsatsen med titeln “Miljömässig marknadsföring och dess påverkan på Word of Mouth” kommer att belönas med 25.000 SEK vid Handelshögskolan i Umeås examensceremoni den 5 juni.

Uppsatsjuryn vill även ge Rebecka Skogh/Alexandra Olofsson, Handelshögskolan Umeå och Gabriella Thulin/Fanny Widepalm, Handelshögskolan Stockholm, ett hedersomnämnande.

I motiveringen till priset nämner juryn bland annat att den vinnande uppsatsen utmärks av en originell ansats, utgör ett ambitiöst projekt som har en tydlig forskningsanknytning. Uppsatsen har även praktisk relevans för hur företag bör tänka kring hur de kommunicerar kring sitt hållbarhetsarbete.

Handledare till uppsatsen var Johan Kågström. Det är första gången som uppsatspriset ges till en uppsats från Högskolan i Gävle. Grattis Johan och Gävle!

Du hittar uppsatsen här.

Finansieringen av priset, som ges som ett stipendium, har gjorts möjlig av ­RiseB: s samarbete med Umeå Energi.

Läs mer om RiseB: s uppsatspris, och de kriterier som legat till grund för juryns bedömning, här.