Publicerad: 2019-10-09 Uppdaterad: 2019-11-13, 15:04

Sista anmälan: Arctic Universities' PhD Winter School 2019

NYHET I fjol arrangerade Umeå universitet en doktorandkurs Arctic Universities' joint cross-disciplinary PhD Winter School 2018 - Energy Transition in the North inom ramen för samarbetet Arctic Five. 19 doktorander hade en intensiv vecka tillsammans. I år hålls motsvarande kurs 11-15 november 2019 i Tromsö.

Text: Oscar Sedholm

Kursen är kostnadsfri för deltagarna. Varje universitet har förbundit sig att täcka kostnaderna. I vårt fall är det pengar som ligger reserverade hos Arcum som vi kommer att använda för ändamålet.

Vi vet att responsen på de två tidigare kurserna var väldigt positiv, och hoppas och tror att årets upplaga ska bli minst lika bra. Inbjudan har tyvärr kommit väldigt sent, men vi hoppas att flera doktorander från vårt universitet har möjlighet att åka till Tromsö för att träffa en spännande blandning av doktorander från de övriga universiteten. Därför ber vi er sprida inbjudan bland era doktorander. Detta är ett unikt tillfälle för doktoranderna att få ett bredare perspektiv på den forskning de gör - och att skaffa sig ett stort och brett kontaktnät för framtiden.

Sista anmälningsdag är 14 oktober, 2019.

Har du frågor, kontakta Thomas Olofsson.