Publicerad: 2019-03-15

Specialpedagogiska forskningsrådets seminarium

NYHET Intresset var stort när Jakob Åsberg, Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, Göteborgs universitet var inbjuden att tala av Specialpedagogiska forskningsrådet, torsdag 14 mars.

Jakob Åsberg är verksam vid Institutionen för neurovetenskap och fysiologi, Göteborgs universitet. Han undervisar och forskar om tal- och skriftspråkliga funktionsnedsättningar och om autism hos barn, ungdomar och vuxna.

Jakobs seminatirum handlade om neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och läsning. Och intresset var stort. Ett 50- tal specialpedagoger från länet, tillsammans med verksamma vid Umeå universitet kom för att lära mer.

Jakob var inbjuden av Specialpedagogiska forskningsrådet, vars främsta uppgift är att fungera som en länk mellan institutionsverksamheten och den tvärvetenskapliga miljön vid Umeå universitet.
Läs mer om Specialpedagogiska forskningsrådet.