Publicerad: 2022-03-03

Spelarnas arena – Elitidrott och studier

NYHET Vad finns det för distansutbildningar på högskolenivå vid landets Riksidrottsuniversitet? På fredag, 4 mars, presenterar bland annat Riksidrottsuniversitet Umeå universitet sina utbildningsmöjligheter samt vilken support du som elitidrottsstudent (RIU-student) kan få.

Text: Anna-Karin Eriksson

Hur är det egentligen att vara elitidrottare och kombinera sin elitidrottssatsning med campusförlagd utbildning?

Fredag 4 mars, kl. 13-15:15, finns möjlighet att lyssna på representanter från landets Riksidrottsuniversitet (RIU). De kommer berätta om vilka utbildningsprogram som finns på distans och vilken support som finns för RIU-studenter. Pernilla Eriksson, områdeschef Idrott vid Idrottshögskolan, informerar om utbildningsutbudet vid RIU Umeå universitet.

Syftet med webinariet är att synliggöra respektive RIU och distansutbildningar (främst program) för elitidrottare i landet.

Webinariet vänder sig till dig, elitidrottare som funderar på högre studier och främst är intressrade av program på distans/flexibla studier. Webinariet är öppet för alla och är gratis. Du som deltagare kan ställa frågor via chatten till respektive RIU under webinariet.

13:00 Spelarföreningen hälsar välkommen

13:01-13:30 Mittuniversitetet och Umeå universitet

13:30-14:00 Malmö universitet och högskolan i Halmstad

14:00-14:30 GIH och KTH