Publicerad: 2021-09-20

ULF-seminarium: Praktiknära forskning i förskola och skola – en introduktion till ULF

Inom det nationella regeringsuppdraget ULF (Utveckling, Lärande, Forskning) verkar Umeå universitet tillsammans med skolhuvudmän för att långsiktigt stärka forskningssamverkan mellan förskola/skola och universitet.

Seminariet vänder sig till dig som vill veta mer om ULF och är nyfiken på hur samverkan mellan skola och universitet kan gå till. Vad innebär FoU (Forskning och Utveckling)? Vilka typer av samverkansaktiviteter kan det handla om? Vilka exempel finns på pågående projekt och hur kan ett FoU-projekt fungera i praktiken? Tid för frågor och diskussion.

Eva Lindgren, biträdande föreståndare för lärarhögskolan
Maria Bränström, samordningsledare inom barn- och utbildningsförvaltningen i Vännäs kommun

När?

Fredag 8 oktober 12.00 – 12.50

Seminariet kommer att erbjudas via Zoom. Länk kommer att skickas ut till deltagarna dagen innan seminariet.

Anmälan senast torsdag 7 oktober

Anmäl dig till victoria.sorensson@umu.se