Jag är undervisande doktorand i pedagogik vid Pedagogiska institutionen och startade min tjänst september 2018. Jag är doktorand inom Företagsforskarskolan vid Umeå universitet.
Min forskning syftar till att undersöka vad adekvat digital kompetens kan vara för skolledare. Ett brett perspektiv anläggs med allt från genomlysningar av policy kring digitalisering och digital kompetens, till empiriska undersökningar av skolledares praktik i förhållande till digital kompetens. Projektet "adekvat digital kompetens för skolledare" är ett samarbete mellan Umeå universitet och Atea, Intel och HP. Mer generellt ligger mina forskningsintressen inom skolans digitalisering, digital kompetens, organisatoriskt lärande och skolledarskap.
Utöver forskningen inom projektet undervisar jag samt suttit som sekreterare i SWERAs doktoranråd under 2019-2022 och sedan 2019 och för närvarande doktorandrepresentant i DIGSUM.
Min forskarutbildning görs delvis inom forskarskolan GRADE, en tvärvetenskaplig forskarskola om digitala teknologier i utbildning (se länk nedan).
Vid Pedagogiska institutionen ingår jag i forskningsområdena LIKT och LOA (se länkar nedan).