"False"
Hoppa direkt till innehållet
umu.se
För studenter
För forskare
Bibliotek
För medarbetare
Logga in
Student
Logga in på studentwebben
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English site
Sök
Meny
X stäng menyn
Meny
Sök
Sök inom:
Sök inom:
Allt
Utbildning
Forskning
Personal
Studentwebb
Nyheter
Andra söktjänster
Hitta kurser och program
Sök kursplan
Sök välkomstbrev
Bibliotekets söktjänst
Sök i regelverket
Huvudmenyn dold.
Logga in
Student
Logga in på studentwebben
Redigera
Redigera innehåll på umu.se
English
Maria Lilja
Kontakt
E-post
maria.lilja@umu.se
Telefon
Verksam som
Anknytning
Forskarstuderande
vid
Institutionen för klinisk vetenskap
Enhet: Barn- och ungdomspsykiatri
Plats
Norrlands universitetssjukhus, Umeå universitet, Klinisk vetenskap
Umeå universitet, Klinisk vetenskap, 901 85 Umeå
Publikationer
Publikationer
Forskning
Forskning
Omnämnanden
Omnämnanden
2025
Can response to ADHD medication be predicted?
European Child and Adolescent Psychiatry
, Springer Nature 2025, Vol. 34, (8) : 2431-2442
Lilja, Maria; Lichtenstein, Paul; Serlachius, Eva; et al.
2022
The effect of autistic traits on response to and side-effects of pharmacological ADHD treatment in children with ADHD: results from a prospective clinical cohort
Journal of Neurodevelopmental Disorders
, BioMed Central 2022, Vol. 14, (1)
Lilja, Maria; Sandblom, Emil; Lichtenstein, Paul; et al.
2017
Reduced incidence of neonatal early-onset group B streptococcal infection after promulgation of guidelines for risk-based intrapartum antibiotic prophylaxis in Sweden: analysis of a national population-based cohort
Acta Obstetricia et Gynecologica Scandinavica
, WILEY 2017, Vol. 96, (12) : 1475-1483
Håkansson, Stellan; Lilja, Maria; Jacobsson, Bo; et al.
Visa publikationer i DiVA
Forskargrupper
Gruppmedlem
P-TACO studien
Forskningsprojekt
1 januari 2015
Läkemedel vid ADHD – när har det effekt? Psykosociala, genetiska och fenotypiska faktorers inverkan (ADAPT)
Publicerad: 18 mar, 2025
Oklart vilka barn som blir bättre av medicin vid ADHD
+ Visa mer
- Visa mindre