Doktor i historia med utbildningsvetenskaplig inriktning. Mitt avhandlingsprojekt fokuserade specifikt på historielärares didaktiska överväganden i relation till en migrationspräglad mångfald .
Jag är doktor i historia med utbildningsvetenskaplig inriktning och arbetar som forskare vid institutionen för idé- och samhällsstudier. Jag har tidigare arbetat som gymnasielärare i historia och i avhandlingsprojektet "Historieundervisning i en tid av migrationspräglad mångfald", som jag försvarde våren 2025, byggde jag vidare på de erfarenheterna. Min forskning är belägen i skärningspunkten mellan historiedidaktik och utbildningsvetenskap. Jag har haft ett särskilt fokus på det dynamiska förhållandet mellan migrationspräglad mångfald och historieundervisning. Genom kvalitativa metoder har min forskning fokuserat på vad samtidens migrationspräglade mångfald i skolan samt lärares epistemologiska förhållningssätt innebär för historieundervisningen. Med forskningen vill jag lyfta fram lärares erfarenheter, för att på så sätt skapa en diskussion som kan vara värdefullt för andra i lärarprofessionen att ta del av.