Jag är internationell postdoktor i utbildningsvetenskap, finansierad av Vetenskapsrådet. Jag är verksam i forskningsmiljön historia med utbildningsvetenskaplig inriktning vid Umeå universitet, samt kopplad till forskargrupperna Sivilsamfunn i Norden och Den nordiske utdanningsmodellen vid Universitetet i Oslo. Mitt postdocprojekt handlar om relationen mellan det svenska internationella biståndet och folkbildningen, samt hur nordisk identitet, inkludering och exkludering skapats i utbildning för biståndsarbetare under 60-90-talen.
Jag är i botten samhälls- och kulturanalytiker, och har en doktorsexamen i pedagogik med inriktning på vuxnas lärande och folkbildning. Jag disputerade år 2019 på avhandlingen ”Folkbildning i global (o)rättvisa: Makt och motstånd i folkhögskolans internationalisering och transnationella kurser”.
Jag är även involverad i forskning rörande inkluderande och normkritisk pedagogik, samt i de nya, framväxande fälten för neurodiversitetsstudier, kritiska ADHD-studier och kritiska neurotypikalitetsstudier.