"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Ulrika Leijerholt

Ulrika Leijerholt arbetar som universitetslektor inom marknadsföring. Hennes forskning fokuserar på varumärken i offentlig sektor.

Extern webbsida: www.ulrikaleijerholt.com

 

Pedagogisk meritering: Meriterad lärare

Kontakt

E-post
Telefon

Verksam vid

Anknytning
Universitetslektor vid Handelshögskolan vid Umeå universitet Enhet: Företagsekonomi, Marknadsföring
Plats
Samhällsvetarhuset, Biblioteksgränd 6, B30226 Umeå universitet, 901 87 Umeå

Ulrika Leijerholt är universitetslektor inom marknadsföring samt uppsatskursansvarig för enheten företagsekonomi. Innan hon började på Handelshögskolan vid Umeå Universitet arbetade Ulrika under många år inom marknadsföring och affärsutveckling, med erfarenhet från både strategiska och operativa roller och inom både privat och offentlig sektor. 

Forskningsmässigt ligger Ulrikas huvudsakliga intresse och expertis inom varumärken i offentlig sektor där hon fokuserar både på ett internt och ett extern perspektiv. Ulrika använder både kvalitativ och kvantitativa metoder i sin forskning. 

Undervisningsmässigt har Ulrika undervisat på olika kurser på både kandidat- och masternivå, inklusive Strategic marketing, Säljaktiviteter, Marknadsföring A, Marketing Ethics and Sustainability samt Vetenskaplig metod.

Baltic Journal of Management, Emerald Group Publishing Limited 2023, Vol. 18, (4) : 525-542
Fatemi, Hajar; Leijerholt, Ulrika; Rezvani, Zeinab; et al.
Public Management Review, Taylor & Francis Group 2022, Vol. 24, (3) : 442-465
Leijerholt, Ulrika; Biedenbach, Galina; Hultén, Peter
Public Branding and Marketing: A Global Viewpoint, Springer Publishing Company 2021 : 121-139
Leijerholt, Ulrika
Journal of Marketing Management, Taylor & Francis Group 2021, Vol. 37, (13-14) : 1243-1266
Leijerholt, Ulrika
Public branding and marketing: a global viewpoint, Springer Nature 2021 : 121-139
Leijerholt, Ulrika
Studier i företagsekonomi. Serie B, 104
Leijerholt, Ulrika
Organisation & Samhälle, Organisation & Samhälle 2019, (2) : 18-23
Leijerholt, Ulrika
Journal of Brand Management, Palgrave Macmillan 2019, Vol. 26, (2) : 126-140
Leijerholt, Ulrika; Biedenbach, Galina; Hultén, Peter
Journal of Brand Management, Springer 2019, Vol. 26, (3) : 277-290
Leijerholt, Ulrika; Chapleo, Chris; O'Sullivan, Helen