Avgifter för kopior av allmänna handlingar i elektronisk form
Regeln beskriver att myndigheten har rätt att ta ut avgift även för handlingar i elektronisk form vid begäran om allmän handling.
Regler för att ta ut avgifter för kopior av allmänna handlingar i elektronisk form
Bevarande av elektroniska handlingar
Enligt rådande föreskrifter ska samtliga myndigheter ha en väl fungerande informationshantering. I den här regeln beskrivs de åtgärder som Umeå universitet kommer att vidta för att säkerställa bevarandet av myndighetens elektroniska handlingar. Med åtgärder avses framställning, överföring, hantering, förvaring och vård under den tid som handlingarna ska bevaras.
Regler för bevarande av elektroniska handingar
Bevarandekrav på nya IT-system
Umeå universitet är skyldigt att i enlighet med rådande regler och föreskrifter garantera att myndighetens elektroniska handlingar hanteras och bevaras på ett korrekt sätt. För att kunna säkerställa en korrekt hantering så har denna handläggningsordning tagits fram för vilka krav som ska ställas vid anskaffning eller utveckling av ett nytt IT-system, samt vid avveckling eller vidareutveckling av ett gammalt IT-system.
Bevarandekrav på nya IT-system
Hantering av post vid anställds frånvaro
Regeln beskriver hur personadresserad post ska hanteras vid anställds frånvaro samt hur e-post ska hanteras vid planerad frånvaro.
Regel om hantering av post vid anställds frånvaro m.m
Detta är plan över hur universitetets information ska struktureras. Den används både för diarieföring inom myndigheten och som bas för att upprätta en arkivförteckning.
Regeln är en plan över hur den information som skapas inom processen för att bedriva forskning ska hanteras i ett bevarande eller gallringsperspektiv.
Dokumenthanteringsplan - Bedriva forskning
Regeln är en plan över hur den information som skapas inom verksamhetsområdet bedriva samverkan ska hanteras i ett bevarande eller gallringsperspektiv.
Dokumenthanteringsplan - Bedriva samverkan
Regeln är en plan som beskriver hur information som är tillfälligt eller av låg vikt ska hanteras
Dokumenthanteringsplan för handlingar av tillfällig och ringa betydelse
Enligt rådande föreskrifter ska alla myndigheter ha en väl fungerande informationshantering. I den här regeln beskrivs på ett konkret sätt hur myndigheten ska hantera de allmänna handlingar som uppkommit inom verksamhetsområdet leda och planera verksamhet. Mer information om dokumenthanteringsplanen finns att erhålla hos arkivfunktionen.
Dokumenthanteringsplan - Leda och planera verksamhet
Enligt rådande föreskrifter ska alla myndigheter ha en väl fungerande informationshantering. I den här regeln beskrivs på ett konkret sätt hur myndigheten ska hantera de allmänna handlingar som uppkommit inom verksamhetsområdet tillhandahålla verksamhetsstöd.
Dokumenthanteringsplan - Tillhandahålla verksamhetsstöd
Enligt rådande föreskrifter ska alla myndigheter ha en fungerande informationshantering. I den här regeln beskrivs på ett konkret sätt hur myndigheten ska hantera de allmänna handlingar som uppkommit inom verksamhetsområdet utbildning på forskarnivå.
Dokumenthanteringsplan för utbildning på forskarnivå
Enligt rådande föreskrifter ska alla myndigheter ha en väl fungerande informationshantering. I den här regeln beskrivs på ett konkret sätt hur myndigheten ska hantera de allmänna handlingar som uppkommit inom verksamhetsområdet utbildning på grund och avancerad nivå.
Dokumenthanteringsplan för utbildning på grund och avancerad nivå