Hoppa direkt till innehållet
printicon

Du som har en bokad tid för samtal

Behöver du avboka en tid ringer eller mejlar du personen du har tid hos, eller Infocenter. Om du har din första tid för samtal träffar du personen i Infocenter i Universum på Umeå campus.

Avboka en samtalstid

Om du vet vem du ska träffa så ringer du eller skickar e-post till hen för att avboka tiden. Du kan hitta personens kontaktuppgifter på umu.se.

Här kan du söka efter personen för att hitta mejladress och telefonnummer.

Om du inte vet namnet på den du ska träffa ringer du Infocenter på 090-786 50 00 och lämnar ett meddelande.

Viktigt att veta inför samtalet

När du gör ett besök för samtal måste vi skriva en journal enligt patientdatalagen. Du måste därför ta med din identitetshandling till ditt besök, så vi vet att du är du.

All personal på Studenthälsan har sekretess, så ingenting du säger under samtalet får föras vidare.

Hitta till ditt bokade samtal

Första gången du kommer till ett bokat samtal så hämtar vi dig i väntrummet i Infocenter.

Har du varit på samtal tidigare så kan du gå direkt till lokalen där du ska träffa samtalsbehandlaren. Är du osäker på om du hittar kan du alltid be om hjälp i Infocenter. Annars hittar du så här:

  1. Gå till plan 2 i Aula Nordica.
  2. Följ skylten Salong höger och gå in genom glasdörrarna.
  3. Fortsätt till slutet av korridoren mot skylten Studenthälsan.
  4. Gå uppför den första trappan.
  5. Gå in genom entrédörren till Studenthälsan och fortsätt rakt fram till väntrummet.

Om du behöver använda hiss

  1. Ta huvudentrén in till Aula Nordica.
  2. Åk hissen till plan 2B och fortsätt in genom glasdörrarna.
  3. Fortsätt till slutet av korridoren mot skylten Studenthälsan.
  4. Ta hissen till plan 2.
  5. Fortsätt in genom entrédörren till Studenthälsan och vidare till väntrummet.