Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Utbildningsvetenskap i pedagogisk praktik

Hej! Jag som skriver detta heter Anders Råde och är kursansvarig för denna kurs som ges vid Institutionen för tillämpad utbildningsvetenskap (TUV). Här hittar du information om vad du behöver göra för att kunna börja kursen. Jag vill hälsa dig varmt välkommen och ser fram emot en lärorik hösttermin. Vi ses i slutet av augusti!

Så här börjar du

  • 1. Tacka ja eller nej

    Om du har blivit antagen till en utbildning eller fått en reservplats behöver du tacka ja för att behålla din plats. Vill du inte ha din plats, kan du låta en reserv få den genom att lämna återbud. Tacka ja eller nej gör du på Mina sidor på Antagning.se senast den 22 juli 2022.

    Behöver du ansöka om stöd för funktionsnedsättning?

    Om du behöver stöd för funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan utbildningen börjar. Läs mer om vilket stöd du kan få och hur du ansöker på vår studentwebb.

    Fäll ihop
  • 2. Registrera dig på kursen

    På denna kurs tillämpar vi självregistrering, vilket innebär att du själv ska logga in och registrera dig via studentwebben. Det kan du göra mellan 22-29 augusti.

    Det är oerhört viktigt att du registrerar dig under dessa dagar! Om du inte har registrerat dig senast den 29 augusti förlorar du din plats på kursen. 

    Är du antagen med villkor måste du styrka din behörighet och få villkoret släckt innan du kan genomföra din självregistrering. Var vänlig kontakta oss i god tid i så fall.

    För att kunna registrera dig krävs det att du har aktiverat ditt Umu-id först. Observera att aktivering av ditt Umu-id inte är detsamma som självregistrering!

    1. Jag vill aktivera mitt Umu-id
    2. Jag har aktiverat mitt Umu-id och vill registrera mig

    Om du får problem med att skapa ditt Umu-id eller har glömt dina inloggningsuppgifter måste du kontakta IT-supporten.
    Hjälp hittar du här.

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    Kursen startar måndag den 29 augusti. Den lärplattform som kommer att användas är Canvas, och du loggar in där med ditt aktiverade Umu-id (användarkonto). Vi kommer även att använda oss av Zoom för digitala videomöten.

    Jag vill logga in i Canvas

    Guide till de vanligaste funktionerna i Zoom

    Om du inte kan se din kurs i Canvas beror det sannolikt på att kurssajten inte är publicerad för er studenter ännu, alternativt att du inte har registrerat dig på kursen än.

    Fäll ihop

Om kursen

  • Kursstart och introduktion - SE ÖVER INFON HÄR!

    Kursen genomförs på halvfart under ht 2022 som en distanskurs utan fysisk träffar på campus. Kursen består av tre moduler som behandlar frågor runt utbildningens styrning, bedömning/utvärdering och mobbning/kränkande handlingar i nätkulturer.

    Kursen startar vecka 35 måndag 29/8 kl 08.30-10.00, via ett zoom-möte (länk till denna kommer att finnas på kursens sajt).

    Kursen består av tre moduler:
    1.) Organisation och styrning (5 hp)
    2.) Bedömning och utvärdering (5 hp)
    3.) Utmaningar för lärande (5 hp)

    Schema och information om kursens upplägg, innehåll och examinationer gällande samtliga moduler 1, 2 och 3 kommer att läggas ut inför kursstarten i webbplattformen Canvas.

    Fäll ihop
  • Kontakta oss

    Om du har frågor om kursens innehåll kan du kontakta mig som kursansvarig: Anders Råde

    Frågor av administrativ karaktär kan du ställa till vår studieadministratör Christina Sander Nordin.

    Återigen, varmt välkommen till kursen!
    Med vänlig hälsning,
    Anders Råde

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

Kontakta oss

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)