Publicerad: 2019-03-12

Studenter anordnade rave för gymnasieelever

NYHET Att studera vid ett universitet handlar inte bara om att läsa teori och skriva tentor! Exempelvis så anordnade studenter vid Programmet för kulturentreprenörskap ett rave för Umeås gymnasieelver nu under sportlovsveckan.

Att vara student vid Umeå universitetet behöver inte nödvändigtvis innebära att du enbart tillgodogör dig teori och skriver hemtentor. Detta stämmer absolut in på en grupp studenter som läser termin 4 på Programmet för kulturentreprenörskap. Under sportlovsveckan arrangerade de det drog- och alkoholfria gymnasieravet SJUTTON. Ett helt ideellt arrangemang i samarbete med Kulturföreningen Humlan, Umeå Kommun, Region Västerbotten, Studiefrämjandet, Coop Holmsund, Fronta Umeå, Ljudmontage Umeå och Fältgruppen Umeå.

Målgruppen var gymnasielever som befinner sig i mellanåldern, där man känner sig vuxen men ändå är för ung för att till exempel dricka alkohol och gå på krogen. Alltsammans ägde rum onsdagen den 6 mars på studion, Folkets hus, mellan 20:00-00:00.

Kvällens line-upen bestod av den Umeåbaserade DJ duon DJ SARAH OCH YULIYA, de lokala stjärnskotten Him x Her och JAHR, popartisten som tagit sig till finalen i den rikstäckande musiktävlingen P4 Nästa våren 2018 och funnits med på topplistor i Sydkorea i sällskap av världsartister som Major Lazor och Lady Gaga.

Mer information om SJUTTON kan ni hitta på deras Instagram  och Facebook.

Vill du veta mer om vad våra KEP-studenter har för sig hittar du det på Programmets blogg.

Är du intresserad av att läsa Programmet för kulturentreprenörskap själv? Då hittar du mer information i Utbildningskatalogen.