Publicerad: 2021-03-26

Arcums utlysning av medel för våren 2021

NYHET De forskare vid Umeå universitet som anslutit sig till Arcum är nu berättigade att söka medel för vårterminen 2021 från verksamhetens strategiska resurs.

Text: Anngelica Kristoferqvist

Arcums huvuduppgift är att arbeta för en positiv utveckling inom arktisk forskning. Därför deltar Arcum i ett antal aktiviteter som länkar till olika delar av forskningsprocessen, och en viktig uppgift för Arcum är att stödja pågående forskning.

Arcum har möjlighet att vara värd för externfinansierade forskningsprojekt, särskilt om de har forskare från olika institutioner och fakulteter. Dessutom avsätts ekonomiska resurser för att stödja akademiska arrangemang. Arcum har även utlysningar där det är möjligt att söka resurser för konferensdeltagande och fältarbete.

Arcums strategiska resurser

Avsikten med de strategiska resurserna är att delfinansiera aktiviteter som har betydelse för arktisk forskning. Läs mer om prioriteringar och krav för ansökan på vår hemsida: Arcums strategiska resurser. Sista dag för skicka in ansökan är den 5 april 2021.

Ansök om finansiering från Arktiskt centrums strategiska medel

Du som anknuten forskare kan ansöka om finansiering för aktiviteter som främjar arktisk forskning.

För mer information kontakta