Publicerad: 2023-09-25

Vill du vara studentmarskalk vid Årshögtiden den 21 oktober?

NYHET Årshögtiden är universitetets högtidligaste festlighet och som studentmarskalk representera du alla studenter vid både ceremonin och banketten.

Förmiddagen lördag 21 oktober inleds med högtidsföreläsningar av de nya professorer, hedersdoktorer och pristagare som firas vid Årshögtiden. På eftermiddagen sker själva ceremonin i Aula Nordica och sedan hålls en bankett i Universum.

Som studentmarskalk hjälper du  bland annat till vid högtidsföreläsningarna, står med fanor både ute och inne innan ceremonin, och på scenen under ceremonin samt delar ut program och välkomnar gästerna vid entrén till Aula Nordica inför ceremonin.

Som tack för hjälpen bjuds alla studentmarskalkar på banketten efter ceremonin.

Här kan du läsa mer och anmäla ditt intresse