Publicerad: 2024-03-18

Webbinarium om elitfriidrott och universitetsstudier

NYHET Måndag 25 mars bjuder Svenska Friidrottsförbundet in till ett webbinarium om dubbla karriärer, elitfriidrott i kombination med högskole- och universitetsstudier.

Du som funderar på att söka program eller kurser på högskolan eller universitetet och samtidigt elitfriidrottar vet väl att du inte behöver välja mellan studierna och friidrotten?

Måndagen den 25 mars kl. 18.30-19.45 anordnar Svenska Friidrottsförbundet ett webbinarium där du kan få mer information om vilka valmöjligheter du har. Webbinariet är öppet för alla intresserade men riktar sig främst till dig som slutar gymnasiet i år.

Svenska Friidrottsförbundet har några högskolor och universitet som de har ett ännu närmre samarbete med i syfte att skapa så bra förutsättningar för elitfriidrott som möjligt. Dessa elitidrottsmiljöer finns i dag i Umeå, Falun, Stockholm, Karlstad, Göteborg, Växjö och Malmö.

Läs mer om detta och anmäla dig till webbinariet.