Jag forskar om språkprocessande, med fokus på morfologi vid ordigenkänning och ordbildning. Jag arbetar även med att utvärdera ett digitalt test för att upptäcka läs- och skrivsvårigheter.
Jag arbetar som biträdande lektor i lingvistik med inriktning mot språkutveckling. Jag sitter även i styrgruppen för forskningsdatahantering vid Humanistisk fakultet.
Min forskning fokuserar på språkliga strukturer och språkprocessande, med särskilt intresse för morfologiska mekanismer vid ordigenkänning och ordbildning. Jag undersöker hur ords byggstenar – morfem – kombineras och förstås i realtid, samt hur nybildade sammansättningar används och processas.
Parallellt deltar jag i ett projekt som syftar till att normera och utvärdera Dysmate, ett digitalt testbatteri för att identifiera elever i risk för läs- och skrivsvårigheter.
Jag disputerade 2020, vid enheten för logopedi och är legitimerad logoped.
Jag undervisar på logopedprogrammets kurser: Språk- och talutveckling, Neurolingvistik, Experimentell lingvistik och Forskningskommunikation. Jag är också involverad i kurser på speciallärarutbildningen och förskollärarprogrammet. Jag handleder examensarbeten för logopedstudenter och speciallärarstudenter samt uppsatser i kognitionsvetenskap.