"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Marknadsföring IVP

  • Antal högskolepoäng 7,5 hp
  • Nivå Grundnivå
  • Starttid Vårtermin 2026

Om kursen

Marknadsföringskursen tar upp marknadsföring på grundläggande nivå. I kursen beskrivs, diskuteras och analyseras centrala begrepp, teorier, modeller och perspektiv inom marknadsföring och hur dessa kan tillämpas i praktiken. Kursen ger en förståelse för hur olika delar inom marknadsföring är relaterade till varandra och hur de bildar en helhet i marknadsföringsprocessen. I en omvärld i förändring måste företag och organisationer arbeta med att nå ut till sin marknad på ett sätt som är både samtida och hållbart. Kursen utgår från ett marknadsorienterat synsätt med fokus på hur företag och organisationer skapar värde tillsammans med kunder och övriga intressenter. Kursens innehåll ger möjlighet att utveckla förståelse för marknadsföring ur ett hållbarhets- och samhällsperspektiv samt att utveckla ett kritiskt reflekterande förhållningssätt till marknadsföring.

Anmälan och behörighet

Den här kursen innehåller tillfällen som är en del av ett program på Umeå universitet. Du kan bara söka kursen om du går det programmet. Information om ansökningstider och vad som gäller för dig får du från din institution.

Marknadsföring IVP, 7,5 hp

Det finns inga tidigare terminer för kursen Vårtermin 2026 Det finns inga senare terminer för kursen

Kurstillfälle som ingår i ett program

Startar

19 januari 2026

Slutar

18 februari 2026

Studieort

Umeå

Undervisningsspråk

Svenska

Studieform

Dagtid, 100%

Behörighetskrav

Grundläggande behörighet och Matematik 2a eller 2b eller 2c, Samhällskunskap 1b eller 1a1+1a2

Anmälan

Du anmäler dig genom att logga in på Antagning.se. Följ sedan instruktionerna där.

Kontaktformulär

Kontaktformulär

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)

Kontaktperson för kursen är:
Studievägledare Företagsekonomi