"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ

Masterprogrammet i marknadsföring

Du har blivit antagen till senare del av masterprogrammet i redovisning vid Handelshögskolan vid Umeå universitet. Jag heter Monika Larsson och jag är din programvägledare. På den här sidan hittar du viktig information. Varmt välkommen till programmet och hoppas du får en fin studietid här i Umeå!

Så här börjar du

  • 1. Tacka ja eller nej

    Om du har blivit antagen och vill ha din plats, eller vill stå kvar som reserv, behöver du inte svara på det andra antagningsbeskedet. Är du inte längre intresserad av din plats är det fint om du lämnar återbud så att en reserv kan få den. Återbud gör du enklast på Mina sidor på Antagning.se. Är den möjligheten stängd går det bra att lämna återbud på Studentwebben (logga in med ditt Umu-id) eller kontakta ansvarig institution.

    Behöver du ansöka om stöd för funktionsnedsättning?

    Om du behöver stöd för funktionsnedsättning måste du ansöka om det i god tid innan utbildningen börjar. Läs mer om vilket stöd du kan få och hur du ansöker på vår studentwebb.

    Fäll ihop
  • 2. Registrera dig på programmet

    Registreringen sker i samband med terminsstart. Se välkomstbrev för din inledande kurs.

    Fäll ihop
  • 3. Börja programmet

    Programmet startar 16 januari 2023.

    Tid: Enligt schemat, se länk nedan.

    Plats: Enligt schemat, se länk nedan.

    Vid akuta frågor under julledigheten
    Behöver du nå någon akut under julledigheten så vänd dig till Infocenter

    Fäll ihop

Om programmet

  • Information om programmet

    För mer information om programmet se programmets utbildningsplan

    På Handelshögskolans studentwebb har vi samlat all information du som ny student vid Handelshögskolan skulle kunna tänkas behöva.
    Där finner du information om schema, tentor, praktik, uppsats, utlandsstudier, examen och karriär. (Klicka på menyn i översta högra hörnet).

    Fäll ihop
  • Information om din första kurs

    Som antagen till senare del av programmet kommer du att börja den vårtermin av programmet som du inte redan läst. Du kommer innan terminsstart att bli kontaktad av mig om vilken kurs du ska gå.

    Fäll ihop
  • Övrig information

    Scheman för Handelshögskolans kurser hittar du  i schemadatabasen.

    Vi använder oss av en kursplattform som kallas Canvas.

    I Canvas kommer du att hitta all information du behöver om din kurs/ditt moment så som instruktioner om inlämningsuppgifter, lista med deltagare i kursen/momentet och meddelande från din lärare.

    Du kommer också att anslutas till en Canvassida för hela programmet. På den sidan kommer jag att lägga ut viktig information som gäller hela programmet.

    Kom ihåg att du först måste vara registrerad för att komma åt Canvassidan för din kurs/ditt moment.

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Som student behöver du ett Umu-id (ditt användarkonto). Ditt Umu-id använder du för att till exempel

    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor och uppgifter och se dina studieresultat
    • komma åt din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets trådlösa nätverk.

    När du är ny student får du automatiskt ett användarkonto när du antagits, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Så här aktiverar jag mitt Umu-id.

    Det här funkar ju inte. Hjälp!

    Om du får problem att att logga in eller aktivera ditt Umu-id så kontakta IT-supporten Servicedesk där du kan ställa frågor och få hjälp.

    Fäll ihop
  • Skaffa Umu-kort

    När du är på våra campus i Umeå och Örnsköldsvik kommer du att behöva ett Umu-kort. Det är ett kort som fungerar som

    • passerkort
    • lånekort för universitetsbiblioteket
    • kopierings- och utskriftskort.

    Du får inte kortet automatiskt, utan måste själv ansöka om att få det.

    Ansök om Umu-kort.

    Fäll ihop
  • Digitala studiestartsföreläsningar 10-13 januari

    Har du inte pluggat hos oss tidigare så kan det vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala föreläsningar 10-13 januari då vi guidar dig genom studiestarten. Föreläsningarna är ca en timme lång och ges i Zoom. Vad vill du veta mer om?

    • Ny på universitetet – en överblick
    • Varför finns studentkåren?
    • IT-tjänster för studenter
    • Studera med funktionsnedsättning
    • Hjälp för att söka, skriva och studera
    • Akademiskt skrivande och studieteknik
    • Din hälsa under studietiden
    • Om existentiell hälsa, mening och balans
    Fäll ihop
  • Tillgång till hela Microsoft Office 365

    Under din studietid har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster. Allt för att underlätta studierna och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.

    Office 365 och hur jag installerar det.

    Fäll ihop
  • Om något krånglar finns Infocenter

    Infocenter hjälper dig med det du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student. Här kan du till exempel få hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare. Infocenter håller till i huset Universum, mitt på Campus Umeå. 

    Hitta till Infocenter på Campus Umeå (Mazemap).

    Infocenter – ger svar, hjälp och vägledning.

    Fäll ihop

Kontakta oss

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)