Allmän donation till Umeå universitet

Det är svårt att välja bland alla viktiga ändamål. Men du kan också välja att donera till universitetet generellt utan att ange något specifikt ändamål. Donationskommittén beslutar hur sådana donationer ska användas och fördelas.

Umeå universitet är ett av Sveriges största lärosäten och en av Umeås och norra Sveriges största och viktigaste arbetsgivare. Hos oss arbetar 4 000 drivna medarbetare för att vidareutveckla forskning och utbildning. Och vi är stolta över att med hjälp av våra 33 000 studenter forma Sveriges framtid. En gåva från dig gör att vi kan satsa ännu mer på att utveckla regionen och kunskapsnationen Sverige. När du skänker en allmän gåva till Umeå universitet väljer donationskommittén ut det ändamål som är i störst behov av stöd just nu.

Jag vill specificera vad min gåva ska gå till

Om det donationsändamål som du brinner för inte är ett av de som vi valt ut går det ändå att specificera vad du vill att din gåva ska gå till. Välj och ange ett eget ändamål när du fyller i donationsformuläret.

Läs om hur du kan skänka en gåva till ett eget ändamål

Så här gör du

Här får du reda på hur du gör för att donera en gåva till Umeå universitet när du bestämt dig för ett ändamål.

Vanliga frågor

Här hittar du svar på några frågor om donationer och kontaktuppgifter för de frågor som kvarstår.

Tack för ditt stöd

Din gåva bidrar till ett samhälle som står bättre rustat att möta rådande och framtida utmaningar.

Fördjupa dig

Läs mer om universitetet och vad vi har på gång.
Om Umeå universitet

Lär känna norra Sveriges ledande universitet.

Nyheter, porträtt och reportage

Vad är senaste nytt? Här listas nyheter om universitetet och vår verksamhet.

Kalender

Föreläsningar, mässor, konferenser och disputationer. Se vilka evenemang som är på gång.

Har du frågor? Kontakta oss gärna

Kontaktperson för frågor om donationer

Kontaktperson för frågor om testamenten

Senast uppdaterad: 2019-02-22