Publicerad: 2022-07-05

Forskare medverkar i podcast om arbetsmiljö

NYHET Arbetsmiljösnack är en podcast från Myndigheten för arbetsmiljökunskap. Podcasten vill sprida kunskap till de som ska förverkliga morgondagens goda arbetsmiljö, följa utvecklingen och utvärdera insatserna.

I de tre senaste avsnitten medverkar Andreas Stenling, Susanne Tafvelin och Robert Lundmark, forskare vid Institutionen för psykologi.

Arbetsmiljösnack #7: Transformativt ledarskap

Vad är egentligen det transformativa ledarskapet? Vad kännetecknas det av? Hur fungerar det i praktiken?
Lyssna här

Arbetsmiljösnack #8: Destruktivt ledarskap

Vad är egentligen destruktivt ledarskap? Vad får det för konsekvenser? Går det att förebygga?
Lyssna här.

Arbetsmiljösnack #9: Ledarträning

Vad finns det för forskning om ledarträning? Hur designas en ledarträning så att den blir effektiv? Vilka ledarbeteenden går att träna upp och hur gör vi det?
Lyssna här.

Susanne Tafvelin