"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

Gränsöverskridande lärande inom fjärrundervisning i samiska språken för grundskolan

Doktorandprojekt Doktorandprojektet vilar på grundantagandet att fjärrundervisning är en realisation av pedagogisk praktik, formad av olika intressen och engagemang, där lärandet har en gränsöverskridande potential.

Projektet syftar till att identifiera och beskriva strukturer och objekt på olika nivåer inom fjärrundervisning i samiska språken och analysera hur dessa påverkar potentialen för ett gränsöverskridande lärande. Studien avser också att bidra till det pedagogiska forskningsfältet genom att utgå från centrala urfolksfilosofiska principer inom ett urfolksforskningsparadigm.

Projektöversikt

Projektperiod:

Startdatum: 2018-08-01

Medverkande institutioner och enheter vid Umeå universitet

Lärarhögskolan, Pedagogiska institutionen, Samhällsvetenskapliga fakulteten

Forskningsområde

Pedagogik, Språkvetenskap, Utbildningsvetenskap
Senast uppdaterad: 2020-05-07