Publicerad: 2020-06-05

Handelshögskolans examen 2020

NYHET I vår är allt annorlunda, men absolut inte utan firande. Givetvis firar vi våra studenter som tar examen även om det inte blir som vi alla tänkt och hoppats på. I år är det närmare 350 studenter som diplomeras. Av dessa är en stor andel internationella studenter.

Sista fredagen på terminen är det alltid dags för examensceremoni för Handelshögskolans studenter. Så även i år men nu sker firandet och gratulationerna på vår webb. Där kommer det att finnas gratulationer från oss i en film och vi kommer också att gratulera mottagare av de priser som Handelshögskolan ger, samt till de uppsatspriser vi ger med samarbetspartners och alumnstiftelsens pris till en student som gjort något alldeles extra under utbildningstiden.

Bjud gärna in släktingar och vänner till vår examens webbsida och välkommen att fira med oss där!

Denna sida kommer att publiceras samma tid som den ordinarie ceremonin skulle ägt rum, dvs den 5 juni kl 16:30 och den kommer att finnas tillgänglig även efteråt.

Priser som uppmärksammas i anslutning till examen:

Handelshögskolans Alumnistiftelse och Swedbanks pris

Handelshögskolans Alumnistiftelse och Swedbank delar ut ett pris där pristagaren skall ha "främjat utveckling och kvalitet vad gäller utbildning och forskning vid Handelshögskolan vid Umeå universitet" och/eller "främjat Handelshögskolans studenters utbildning och utveckling". 2020 års pris går till Javier Jo Mai, student på masterprogrammet i finansiering.

Handelshögskolans pedagogiska pris

Handelshögskolans pedagogiska pris 2020 tilldelas professor Giovanni Forchini, enheten för nationalekonomi.

- Handelshögskolan prioriterar och arbetar systematiskt med kvalitet i våra utbildningar. En viktig del i detta är våra duktiga lärare och det är verkligen roligt att få uppmärksamma detta med det pedagogiska priset säger Handelshögskolans rektor Sofia Lundberg.

Handelshögskolans Vetenskapliga pris

Det är fjärde året som Handelshögskolans Vetenskapliga pris delas ut. Tanken med de vetenskapliga priserna är att uppmuntra vetenskapligt skrivande och särskilja högkvalitativ forskning inom företagsekonomi, nationalekonomi och statistik. Priset går till Medhanie Gaim, Företagsekonomi, Sonal Yadav, Nationalekonomi och Anita Lindmark, Statistik.

Läs nyheten

RiseB´s uppsatspris i hållbarhet och företagsetik

Forskningsinstitutet för hållbarhet och företagsetik (RiseB) har instiftat ett årligt uppsatsprisstipendium med syfte att uppmuntra ekonomstudenter att intressera sig för och fördjupa sig i hållbarhet och företagsetik. Umeå Energi står för prissumman till pristagarna. Pristagare i år är Djenane Liasse och Jana Tigges, Lunds universitet

Siemens Financial Services uppsatsstipendium i finans

Det är första året som priset ges och syftet med priset är att stimulera och underhålla studenters intresse för ämnesområdet finansiering/finansiell ekonomi med potentiell positiv inverkan på regional kompetensförsörjning. Finansieringen av priset har gjorts möjligt av Handelshögskolans samarbete med Siemens Financial Services. Pristagare är Lovisa Kjerstensson och Hanna Nygren, Handelshögskolan vid Umeå universitet.