Jag är sedan juni 2018 anställd som lektor i högskolepedagogik vid Universitetspedagogisk och lärandestöd, UPL. Mitt uppdrag är att arbeta med pedagogisk utveckling inom Umeå universitet. Det gör jag bland annat genom att utveckla och genomföra högskolepedagogiska kurser för universitetets lärare, genomföra verkstäder som stöd för pedagogisk meritering och ansvara för UPL:s seminarieserie för pedagogiskt ansvariga.
Innan jag började vid UPL var jag lektor i kulturgeografi och studierektor för grundutbildningen under sex och ett halvt år. Jag har en liten fot kvar i ämnet eftersom jag undervisar på de geografididaktiska kurser som ingår i utbildningen till gymnasielärare.
Jag är en av flera forskare som genomför projektet "Kontroversiella frågor i samhällsorienterande undervisning: En komparativ ämnesdidaktisk studie". Vi vill veta mer om hur kontroversiella samhällsfrågor hanteras i högstadiets SO-undervisning, alltså vilka didaktiska praktiker som tillämpas i de fyra SO-ämnena samhällskunskap, religion, historia och geografi.