Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Belastningsergonomi: Arbetsplatsanalys och riskbedömning

Du är antagen till kursen Belastningsergonomi: arbetsplatsanalys och riskbedömning, 7,5 hp vid Umeå universitet, men innan du kan börja måste du göra några saker innan kursstart. Här får du veta vad du måste göra hur och när. Du kan även läsa lite mer om kursen, universitetet och livet som student. Hittar du inte de svar du behöver här så hör du bara av dig till oss via kontaktformuläret i slutet av sidan, så svarar vi. Vi ses i vår!

Så här börjar du

  • 2. Registrera dig på kursen

    När du har tackat ja till din plats, måste du registrera dig på kursen. På den här kursen ska du själv registrera dig via studentwebben innan kursstart. Det kan du göra från och med måndag 15 mars till och med tisdag 23 mars. Om du inte har registrerat dig senast 23 mars förlorar du din plats på kursen.

    Vet du i förväg om att du inte har möjlighet att registrera  dig under denna period måste du anmäla det till oss innan sista dag för registrering.

    Om du drabbas av akut sjukdom eller annan oförutsedd händelse som gör att du inte kan närvara vid introduktionstillfället måste du kontakta oss så fort som möjligt (läkarintyg krävs).

    För att kunna registrera dig på kursen måste du först aktivera ditt Umu-id (se längre ner i brevet).

     

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    Onsdag 24 mars 2021

    Tid: Kl 10.00 - 12.00

    Observera att kursen har 3 obligatoriska kursträffar, inte 2 som står vid anmälan!

    Kursen startar med kort introduktion. Vi kommer då att gå igenom

    •  Inläsningsmaterial till kursträff 29 mars

    Fäll ihop

Om kursen

  • Kursens upplägg

    Det här är en kurs med fem träffar, varav alla är på distans online (zoom). Du kommer alltså att läsa det mesta av kursen på egen hand, men träffa lärare och kursare vid fem tillfällen på distans online. Tre av träffarna är obligatoriska vilket betyder att du måste vara med på träffarna för att kunna bli godkänd på kursen.

    Fäll ihop
  • Träffar under kursen

    Träff 1: Onsdag 24 mars, kl 10.00 - 12.00

    Träff 2: Måndag 29 mars, kl 10.00 - 16.15

    Träff 3: Onsdag 14 april, kl 8.30 - 12.00
               Torsdag 15 april, kl 8.30 - 12.00
               Fredag 16 april, kl 8.30-14.30 (Obligatoriskt 8.30-10.00)

    Träff 4: Tisdag 4 maj, kl 14.30-16.15 (Obligatoriskt)

    Träff 5: Torsdag 3 juni, kl 10.00 - 15.30 (Obligatoriskt)

    På träffarna kommer både teoretiska och praktiska moment att genomföras. De obligatoriska momenten i kursen består av examinationer. Tiden mellan träffarna hittar du allt du behöver för kursen på lärplattformen CANVAS. Där kan du även prata med din lärare och dina kursare.

    Länk till schemat finner du här;

    https://cloud.timeedit.net/umu/web/public1/ri16xXQn035Z5lQv8Z05Qyn6ybYh10QcdYc130gQY077n1aZnew7.html

    Denna kurs är en fristående kurs, som även är valbar inom masterprogrammet för fysioterapi och arbetsterapi, Umeå universitet, samt magisterprogrammet Arbetsliv och hälsa, Umeå universitet.

    Fäll ihop
  • Kursansvarig

    Therese Eskilsson
    090-786 9138
    Se även kontaktformulär längre ner på sidan!

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Som student behöver du ett Umu-id (ditt användarkonto). Ditt Umu-id använder du för att till exempel

    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor och uppgifter och se dina studieresultat
    • komma åt din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets trådlösa nätverk.

    När du är ny student får du automatiskt ett användarkonto när du antagits, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Så här aktiverar jag mitt Umu-id.

    Det här funkar ju inte. Hjälp!

    Om du får problem att att logga in eller aktivera ditt Umu-id så kontakta IT-supporten Servicedesk där du kan ställa frågor och få hjälp.

    Fäll ihop
  • Skaffa Umu-kort

    När du är på våra campus i Umeå och Örnsköldsvik kommer du att behöva ett Umu-kort. Det är ett kort som fungerar som

    • passerkort
    • lånekort för universitetsbiblioteket
    • kopierings- och utskriftskort.

    Du får inte kortet automatiskt, utan måste själv ansöka om att få det.

    Ansök om Umu-kort.

    Fäll ihop
  • Tillgång till hela Microsoft Office 365

    Under din studietid har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster. Allt för att underlätta studierna och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.

    Office 365 och hur jag installerar det.

    Fäll ihop
  • Digitala studiestartsföreläsningar 23–26 augusti

    Det kan vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala studiestartsföreläsningar 23–26 augusti, så guidar vi dig genom studiestarten. Vad vill du veta mer om? 

    • Ny på universitetet – en överblick
    • Varför finns studentkåren?
    • IT-tjänster för studenter
    • Studera med funktionsnedsättning
    • Hjälp för att söka, skriva och studera
    • Akademiskt skrivande och studieteknik
    • Din hälsa under studietiden
    • Om existentiell hälsa, mening och balans
    Fäll ihop
  • Om något krånglar finns Infocenter

    Infocenter hjälper dig med det du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student. Här kan du till exempel få hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare. Infocenter håller till i huset Universum, mitt på Campus Umeå. 

    Hitta till Infocenter på Campus Umeå.

    Infocenter – ger svar, hjälp och vägledning.

    Fäll ihop

Kontakta oss

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)