"False"
Hoppa direkt till innehållet

Studenter som inte bytt lösenord sedan 7 maj kan inte logga in på studentwebben. Läs hur du byter lösenord.

printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Belastningsergonomi: Arbetsplatsanalys och riskbedömning

Du är antagen till kursen Belastningsergonomi: arbetsplatsanalys och riskbedömning, 7,5 hp vid Umeå universitet, men innan du kan börja måste du göra några saker innan kursstart. Här får du veta vad du måste göra hur och när. Du kan även läsa lite mer om kursen, universitetet och livet som student. Hittar du inte de svar du behöver här så hör du bara av dig till oss via kontaktformuläret i slutet av sidan, så svarar vi. Vi ses i vår!

Så här börjar du

  • 2. Registrera dig på kursen

    När du har tackat ja till din plats, måste du registrera dig på kursen. På den här kursen ska du själv registrera dig via studentwebben innan kursstart. Det kan du göra från och med måndag 15 mars till och med tisdag 23 mars. Om du inte har registrerat dig senast 23 mars förlorar du din plats på kursen.

    Vet du i förväg om att du inte har möjlighet att registrera  dig under denna period måste du anmäla det till oss innan sista dag för registrering.

    Om du drabbas av akut sjukdom eller annan oförutsedd händelse som gör att du inte kan närvara vid introduktionstillfället måste du kontakta oss så fort som möjligt (läkarintyg krävs).

    För att kunna registrera dig på kursen måste du först aktivera ditt Umu-id (se längre ner i brevet).

     

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    Onsdag 24 mars 2021

    Tid: Kl 10.00 - 12.00

    Observera att kursen har 3 obligatoriska kursträffar, inte 2 som står vid anmälan!

    Kursen startar med kort introduktion. Vi kommer då att gå igenom

    •  Inläsningsmaterial till kursträff 29 mars

    Fäll ihop

Om kursen

  • Kursens upplägg

    Det här är en kurs med fem träffar, varav alla är på distans online (zoom). Du kommer alltså att läsa det mesta av kursen på egen hand, men träffa lärare och kursare vid fem tillfällen på distans online. Tre av träffarna är obligatoriska vilket betyder att du måste vara med på träffarna för att kunna bli godkänd på kursen.

    Fäll ihop
  • Träffar under kursen

    Träff 1: Onsdag 24 mars, kl 10.00 - 12.00

    Träff 2: Måndag 29 mars, kl 10.00 - 16.15

    Träff 3: Onsdag 14 april, kl 8.30 - 12.00
               Torsdag 15 april, kl 8.30 - 12.00
               Fredag 16 april, kl 8.30-14.30 (Obligatoriskt 8.30-10.00)

    Träff 4: Tisdag 4 maj, kl 14.30-16.15 (Obligatoriskt)

    Träff 5: Torsdag 3 juni, kl 10.00 - 15.30 (Obligatoriskt)

    På träffarna kommer både teoretiska och praktiska moment att genomföras. De obligatoriska momenten i kursen består av examinationer. Tiden mellan träffarna hittar du allt du behöver för kursen på lärplattformen CANVAS. Där kan du även prata med din lärare och dina kursare.

    Länk till schemat finner du här;

    https://cloud.timeedit.net/umu/web/public1/ri16xXQn035Z5lQv8Z05Qyn6ybYh10QcdYc130gQY077n1aZnew7.html

    Denna kurs är en fristående kurs, som även är valbar inom masterprogrammet för fysioterapi och arbetsterapi, Umeå universitet, samt magisterprogrammet Arbetsliv och hälsa, Umeå universitet.

    Fäll ihop
  • Kursansvarig

    Therese Eskilsson
    090-786 9138
    Se även kontaktformulär längre ner på sidan!

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Umu-id är ditt användarkonto. Det behöver du för att kunna registrera dig på utbildningen. När du är ny student får du automatiskt ett Umu-id, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Umu-id kommer du behöva när du ska:
    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor, uppgifter eller se dina resultat
    • kolla din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets wifi.

    För att få tillgång till ditt Umu-id behöver du gå igenom vår aktiveringsguide. Detta kan du göra en vecka innan terminsstart, men ofta går det att göra tidigare än så. Du får inget särskilt meddelande från oss när det är möjligt att aktivera ditt användarkonto.

    Jag vill aktivera mitt Umu-id.

    Om du får problem att logga in eller aktivera ditt Umu-id kontakta IT-supporten Servicedesk så får du hjälp.

    Fäll ihop
  • Beställ ditt Umu-kort

    När du är på något av våra campus kommer du behöva ett Umu-kort. Umu-kortet är personligt och fungerar som passerkort, kopieringskort och lånekort. Allt i ett. För att få tillgång till kortet måste du själv ansöka om det.

    Jag ansöker om Umu-kortet på en gång

    Fäll ihop
  • Sök stöd vid funktionsnedsättning

    Sök det pedagogiska stöd du har rätt till på direkten. Då är det fixat när terminen börjar och du bara vill komma i gång med utbildningen.

    Du kan få stöd om du till exempel har dyslexi, adhd eller nedsatt syn. Beroende på dina behov finns olika typer av stöd. Vanligt är att en får anteckningsstöd, längre skrivtid eller anpassning av sitt kursmaterial. Målet är helt enkelt att göra det lättare för dig att plugga på lika villkor.

    Följ länken för att lära dig mer om stödet och hur du ansöker.

    Fäll ihop
  • Fråga Infocenter om det krånglar

    Infocenter, möjligen de bästa vi har. De hjälper dig genom de första veckorna som ny student. Kanske behöver du hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokalerna eller snabbt stämma av med en studievägledare? Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare.

    Infocenter håller till i Universum, huset mitt på Campus Umeå. Det är bara att du hör av dig om något krånglar.

    Hitta till Infocenter (Mazemap)

    Infocenter ger hjälp och stöd

    Fäll ihop

Kontakta oss

Ditt meddelande skickas till Infocenter. Vid behov skickar de vidare till den person som är mer insatt i det som din fråga gäller.

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)