Denna marknadsföringskurs är avsedd för studenter som vill utöka sin kunskap kring aspekter som påverkar konsumentbeteende, och kring teorier och metoder för avancerad analys av konsumentmarknader. De avslutande momenten inom denna kurs fokuserar på avancerad marknadsanalys, och utveckling av färdigheter inom beslutsfattande. Nedanstående moment ingår i kursen:
Moment 1. Marknadsföringsstrategi, 7.5 hp Moment 2. Konsument beteende, 7.5 hp
90 hp varav minst företagsekonomi 75 hp. Företagsekonomi A och Företagsekonomi B 60 hp eller motsvarande därav minst 7,5 hp inom ämnet marknadsföring. Det krävs att studenten har en bredd i ämnet och inte enbart hp inom en av inriktningarna (dvs. ledarskap, marknadsföring, redovisning, finansiering) Företagsekonomi C 15 hp. Minst 7,5 hp inom ämnet marknadsföring. Statistik 7,5 hp eller motsv.
Gymnasium: Gymnasium Engelska B, Engelska/6.
Urval
Högskolepoäng avklarade per sista anmälningsdag (för utbildning på grundnivå 1-165 hp, för avancerad nivå 30-285 hp)
Sökande inom vissa program vid Umeå universitet har platsgaranti till denna kurs. Antalet platser för fristående kurs kan därför bli begränsat.
Anmälningskod
UMU-24007
Anmälan
Sista anmälningsdag var den
15 april 2019.
Du kan göra en sen anmälan
via Antagning.se.