Kursen ger grundläggande kunskaper i visualisering och grafisk design som kan användas för att kommunicera idéer för nya produkter och tjänster med intressenter under den tidiga utvecklingsfasen. Träning ges i att framställa varierande typer av visuellt kommunikationsmaterial för en rad olika medier som används inom designbranschen i syfte att effektivt skapa, kommunicera och utvärdera idéer i relation till ett projekts sammanhang, intressenter och affärsidé. Grunderna i innovationsteori, kreativa metoder, idéskissning, typografi, färglära, produktsemantik, kognitionspsykologi, kommunikationshistoria, bildteori, visuell kultur och samskapande introduceras. Studenten får genom praktiska övningar tillämpa sina grundläggande kunskaper i olika typer av relevanta metoder och hjälpmedel för idévisualisering.
Moment 1: Designprocessen 1,5 hp Kreativitet och samskapande 1,5 hp
Moment 2: Grafisk form, kommunikationsteori och kommunikationshistoria 3 hp Visuella kulturer och visualiseringsmetoder 3 hp
Moment 3: Kommunikation och projektledning 1,5 hp Projektarbete 4,5 hp
Gäller endast medborgare utanför EU, ESS och Schweiz.
Anmälningsavgift: 900 kr.
Studieavgift, första inbetalningen: 73 125 kr.
Total studieavgift: 73 125 kr.
Anmälnings- och studieavgifter
Anmälningskod
UMU-52303
Anmälan
Sista anmälningsdag var den
15 oktober 2020.
Du kan inte längre anmäla dig.