"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Från examensuppsats till artikel

För information om kursen se välkomstbrev på den engelska sidan

Så här börjar du

  • 2. Registrera dig på kursen

    The course starts off with registration and introduction. You need to be registered on the course in the study documentation system in order to be able to follow the course and to get your results registered during the course. If you are unable to attend during the registration and introduction, you need to contact the study administrator Angelica Johansson in advance, or else you risk losing your place (seat) at the course/programme.

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    Måndag 27 juni

    Tid: 08:30

    Plats: Föreläsningssal Alicante

    Schemalänk publiceras här senast 30 dagar innan kursstart.
    Fäll ihop

Om kursen

  • Programmets/kursens upplägg

    All teaching will be performed on distance using Zoom. The study platform for the course will be Canvas. You will get access to the course site upon registration. The teaching language is English.


    The teaching on the course will be a mix of lectures and computer exercises. Course material and exercises will be distributed during the course. You don’t need to retrieve any specific course books since there are plenty of good literature available on the web. We will give some suggestions later on.


    The lectures will be given between 17 January and 31 March on Mondays and Thursdays. Additionally, we have lectures on two Tuesdays; 18/1 and 29/3. The time for the lectures will be 8.15-10.00. There is one exception to this; the first day of the course (17 January) the lecture is 10.15-12.00. A more detailed schedule will be distributed later.


    At course start there will be a voluntary opportunity for those who need help with the installation of the software used in the course (R and R-studio) at 9.00-10.00 Monday 17 January, i.e. before the official start of the course.


    Important: There will be a roll call (upprop in Swedish) at 10.15 am 17 January. Participation is mandatory (if you absolutely cannot be present you have to inform us in advance). If you do not participate, your place on the course will be given to a student on the waiting list.


    The examination will be through two group exercises and a home exam. These examinations are intended to be performed outside scheduled lecture time. The time period for work with the home exam will be 31/3-11/4.


    We are looking forward to meeting you and hope for an informative, developing, challenging and amusing course.

    If you have any questions you are very welcome to contact us.

    Fäll ihop
  • Umu-id

    In order to access the central IT systems at Umeå University, you need a user account, an Umu-id. You will receive a user account after you have been admitted to studies at Umeå University, and you will need to activate it before you can use it to sign in. https://www.umu.se/en/student/we-can-assist-you/it-services/umu-id/ 

    Fäll ihop
  • Registration and Zoom link

    It’s not possible to self-register online for this course.
    In order to get registered you need to attend the mandatory roll call at 10:15 am January 17.

    A Zoom link will be sent out to all admitted students. The link will be sent out to the same email address that was used when applying to the course. If you haven't received an email please check your junk folder.

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Som student behöver du ett Umu-id (ditt användarkonto). Ditt Umu-id använder du för att till exempel

    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor och uppgifter och se dina studieresultat
    • komma åt din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets trådlösa nätverk.

    När du är ny student får du automatiskt ett användarkonto när du antagits, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Så här aktiverar jag mitt Umu-id.

    Det här funkar ju inte. Hjälp!

    Om du får problem att att logga in eller aktivera ditt Umu-id så kontakta IT-supporten Servicedesk där du kan ställa frågor och få hjälp.

    Fäll ihop
  • Skaffa Umu-kort

    När du är på våra campus i Umeå och Örnsköldsvik kommer du att behöva ett Umu-kort. Det är ett kort som fungerar som

    • passerkort
    • lånekort för universitetsbiblioteket
    • kopierings- och utskriftskort.

    Du får inte kortet automatiskt, utan måste själv ansöka om att få det.

    Ansök om Umu-kort.

    Fäll ihop
  • Digitala studiestartsföreläsningar 10-13 januari

    Har du inte pluggat hos oss tidigare så kan det vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala föreläsningar 10-13 januari då vi guidar dig genom studiestarten. Föreläsningarna är ca en timme lång och ges i Zoom. Vad vill du veta mer om?

    • Ny på universitetet – en överblick
    • Varför finns studentkåren?
    • IT-tjänster för studenter
    • Studera med funktionsnedsättning
    • Hjälp för att söka, skriva och studera
    • Akademiskt skrivande och studieteknik
    • Din hälsa under studietiden
    • Om existentiell hälsa, mening och balans
    Fäll ihop
  • Tillgång till hela Microsoft Office 365

    Under din studietid har du gratis tillgång till hela Microsoft Office 365. I Office 365 ingår bland annat Teams, Word, Excel, Powerpoint, Whiteboard Forms, din studentmejl och en mängd andra tjänster. Allt för att underlätta studierna och ditt samarbete med andra studenter. För att få tillgång till Office behöver du först aktivera ditt Umu-id.

    Office 365 och hur jag installerar det.

    Fäll ihop
  • Om något krånglar finns Infocenter

    Infocenter hjälper dig med det du kan behöva för att ta dig genom de första veckorna som ny student. Här kan du till exempel få hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokaler eller träffa en studievägledare. Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare. Infocenter håller till i huset Universum, mitt på Campus Umeå. 

    Hitta till Infocenter på Campus Umeå (Mazemap).

    Infocenter – ger svar, hjälp och vägledning.

    Fäll ihop

Kontakta oss

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)