"False"
Hoppa direkt till innehållet
printicon
Huvudmenyn dold.

TILL DIG SOM ÄR ANTAGEN PÅ KURSEN

Från examensuppsats till artikel

För information om kursen se välkomstbrev på den engelska sidan

Så här börjar du

  • 2. Registrera dig på kursen

    The course starts off with registration and introduction. You need to be registered on the course in the study documentation system in order to be able to follow the course and to get your results registered during the course. If you are unable to attend during the registration and introduction, you need to contact the study administrator Angelica Johansson in advance, or else you risk losing your place (seat) at the course/programme.

    Fäll ihop
  • 3. Börja kursen

    Måndag 27 juni

    Tid: 08:30

    Plats: Föreläsningssal Alicante

    Schemalänk publiceras här senast 30 dagar innan kursstart.
    Fäll ihop

Om kursen

  • Programmets/kursens upplägg

    All teaching will be performed on distance using Zoom. The study platform for the course will be Canvas. You will get access to the course site upon registration. The teaching language is English.


    The teaching on the course will be a mix of lectures and computer exercises. Course material and exercises will be distributed during the course. You don’t need to retrieve any specific course books since there are plenty of good literature available on the web. We will give some suggestions later on.


    The lectures will be given between 17 January and 31 March on Mondays and Thursdays. Additionally, we have lectures on two Tuesdays; 18/1 and 29/3. The time for the lectures will be 8.15-10.00. There is one exception to this; the first day of the course (17 January) the lecture is 10.15-12.00. A more detailed schedule will be distributed later.


    At course start there will be a voluntary opportunity for those who need help with the installation of the software used in the course (R and R-studio) at 9.00-10.00 Monday 17 January, i.e. before the official start of the course.


    Important: There will be a roll call (upprop in Swedish) at 10.15 am 17 January. Participation is mandatory (if you absolutely cannot be present you have to inform us in advance). If you do not participate, your place on the course will be given to a student on the waiting list.


    The examination will be through two group exercises and a home exam. These examinations are intended to be performed outside scheduled lecture time. The time period for work with the home exam will be 31/3-11/4.


    We are looking forward to meeting you and hope for an informative, developing, challenging and amusing course.

    If you have any questions you are very welcome to contact us.

    Fäll ihop
  • Umu-id

    In order to access the central IT systems at Umeå University, you need a user account, an Umu-id. You will receive a user account after you have been admitted to studies at Umeå University, and you will need to activate it before you can use it to sign in. https://www.umu.se/en/student/we-can-assist-you/it-services/umu-id/ 

    Fäll ihop
  • Registration and Zoom link

    It’s not possible to self-register online for this course.
    In order to get registered you need to attend the mandatory roll call at 10:15 am January 17.

    A Zoom link will be sent out to all admitted students. The link will be sent out to the same email address that was used when applying to the course. If you haven't received an email please check your junk folder.

    Fäll ihop

Ny vid Umeå universitet

  • Aktivera ditt Umu-id

    Umu-id är ditt användarkonto. Det behöver du för att kunna registrera dig på utbildningen. När du är ny student får du automatiskt ett Umu-id, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.

    Umu-id kommer du behöva när du ska:
    • registrera dig på kurser
    • lämna in tentor, uppgifter eller se dina resultat
    • kolla din studentmejl
    • skaffa Umu-kort
    • använda datorer i datorsalar och universitetets wifi.

    För att få tillgång till ditt Umu-id behöver du gå igenom vår aktiveringsguide. Detta kan du göra en vecka innan terminsstart, men ofta går det att göra tidigare än så. Du får inget särskilt meddelande från oss när det är möjligt att aktivera ditt användarkonto.

    Jag vill aktivera mitt Umu-id.

    Om du får problem att logga in eller aktivera ditt Umu-id kontakta IT-supporten Servicedesk så får du hjälp.

    Fäll ihop
  • Beställ ditt Umu-kort

    När du är på något av våra campus kommer du behöva ett Umu-kort. Umu-kortet är personligt och fungerar som passerkort, kopieringskort och lånekort. Allt i ett. För att få tillgång till kortet måste du själv ansöka om det.

    Jag ansöker om Umu-kortet på en gång

    Fäll ihop
  • Sök stöd vid funktionsnedsättning

    Sök det pedagogiska stöd du har rätt till på direkten. Då är det fixat när terminen börjar och du bara vill komma i gång med utbildningen.

    Du kan få stöd om du till exempel har dyslexi, adhd eller nedsatt syn. Beroende på dina behov finns olika typer av stöd. Vanligt är att en får anteckningsstöd, längre skrivtid eller anpassning av sitt kursmaterial. Målet är helt enkelt att göra det lättare för dig att plugga på lika villkor.

    Följ länken för att lära dig mer om stödet och hur du ansöker.

    Fäll ihop
  • Fråga Infocenter om det krånglar

    Infocenter, möjligen de bästa vi har. De hjälper dig genom de första veckorna som ny student. Kanske behöver du hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokalerna eller snabbt stämma av med en studievägledare? Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare.

    Infocenter håller till i Universum, huset mitt på Campus Umeå. Det är bara att du hör av dig om något krånglar.

    Hitta till Infocenter (Mazemap)

    Infocenter ger hjälp och stöd

    Fäll ihop

Kontakta oss

Ditt meddelande skickas till Infocenter. Vid behov skickar de vidare till den person som är mer insatt i det som din fråga gäller.

Tänk på att universitetet är en statlig myndighet och att det du skriver här kan bli en allmän handling. Var därför försiktig med att skriva känsliga eller personliga frågor här i kontaktformuläret. Alla uppgifter behandlas enligt dataskyddsförordningen (GDPR)