Internationell arbetsrätt: Globala, regionala och nationella perspektiv
Du är antagen till kursen Internationell arbetsrätt: Globala, regionala och nationella perspektiv vid Juridiska institutionen. Här hittar du viktig information om vad du behöver göra innan kursstart. Du kan även läsa lite mer om kursen, universitetet och livet som student. Hittar du inte de svar du behöver här, så hör av dig till oss via kontaktformuläret längst ned på sidan. Välkommen till kursen, vi ses i höst!
Om du har blivit antagen till en utbildning eller fått en reservplats behöver du tacka ja för att behålla din plats. Vill du inte ha din plats, kan du låta en reserv få den genom att lämna återbud. Tacka ja eller nej gör du på Mina sidor på Antagning.se senast den 21 juli 2023.
Behöver du ansöka om stöd för funktionsnedsättning?
När du har tackat ja till din plats, måste du registrera dig på kursen. För den här kursen ska du själv registrera dig via Ladok innan kursstart. Webbregistreringen öppnar den 21 augusti och funktionen kommer att vara öppen till och med den 29 augusti.
Vet du i förväg om att du inte har möjlighet att registrera dig under denna period måste du anmäla det till oss innan sista dag för registrering.
Om du drabbas av akut sjukdom eller annan oförutsedd händelse som gör att du inte kan registrera dig måste du kontakta oss så fort som möjligt (läkarintyg krävs).
Om du blivit antagen som reserv efter att registreringen är stängd måste du kontakta kursens studieadministratör, så att hon kan registrera dig manuellt. Meddela administratör Vanessa Vincentie.
Kursintroduktion sker 28 augusti kl. 13.15 i UB340.
Kursen syftar till fördjupad kunskap om den internationella arbetsrätten. I kursen anläggs ett globaliserings- och aktörsperspektiv på arbetsrätten där EU:s regelverk på området, ILO:s kärnkonventioner samt de bestämmelser i Europakonventionen och dess tilläggsprotokoll som är av särskild betydelse för förhållande på arbetsmarknaden står i centrum för studierna. Kursen syftar särskilt till fördjupad kunskap om hur dessa regelverk påverkar den svenska arbetsmarknadsmodellen samt till en fördjupad kunskap om samspelet mellan globala, regionala och nationella aktörer på arbetsrättens område.
Umu-id är ditt användarkonto. Det behöver du för att kunna registrera dig på utbildningen. När du är ny student får du automatiskt ett Umu-id, men du måste själv aktivera det för att det ska fungera.
Umu-id kommer du behöva när du ska: • registrera dig på kurser • lämna in tentor, uppgifter eller se dina resultat • kolla din studentmejl • skaffa Umu-kort • använda datorer i datorsalar och universitetets wifi.
När du är på campus Umeå och campus Örnsköldsvik kommer du behöva ett Umu-kort. Umu-kortet är personligt och fungerar som passerkort, kopieringskort och lånekort. Allt i ett. För att få tillgång till kortet måste du själv ansöka om det.
Om du inte har pluggat hos oss tidigare kan det vara mycket att komma in i och hålla reda på. Välkommen till våra digitala föreläsningar 22-25 augusti då vi guidar dig genom studiestarten. Tittar gör du var du vill, föreläsningarna ges i Zoom. Vad vill du veta mer om?
Sök det pedagogiska stöd du har rätt till på direkten. Då är det fixat när terminen börjar och du bara vill komma i gång med utbildningen.
Du kan få stöd om du till exempel har dyslexi, adhd eller nedsatt syn. Beroende på dina behov finns olika typer av stöd. Vanligt är att en får anteckningsstöd, längre skrivtid eller anpassning av sitt kursmaterial. Målet är helt enkelt att göra det lättare för dig att plugga på lika villkor.
Infocenter, möjligen de bästa vi har. De hjälper dig genom de första veckorna som ny student. Kanske behöver du hjälp med ditt Umu-id, att hitta rätt i lokalerna eller snabbt stämma av med en studievägledare? Och skulle de inte ha ett svar direkt, så vet de var och hur de vägleder dig vidare.
Infocenter håller till i Universum, huset mitt på Campus Umeå. Det är bara att du hör av dig om något krånglar.